Kräktes
Idag efter att vi hade kommit hem från illerträffen hos Babsan så började Skrollan att spy, direkt när vi kom innanför dörren hemma sprang hon in till vardagsrummet och spydde. Det var på minst 5 olika ställen. SÅ att vi gan henne paraffin olja, och jag vet exakt inte hur mycket =/
Men hon fortsatta och hulkade och höll på, och drog sig på matten med hakan som om det var något som satt i halsen eller något. Sedan var allt jätte bra, vi höll ögonen på henne och efter hon spytt och lugnat sig fick hon i sig jätte mycket vatten. Aldrig sätt en henne dricka så mycket.
Sedan var det lugnt och hon sovit tills nu. Nu är allt prima. Vad kan det ha varit? Ett grässtrå som hon kanske fick upp tillslut nät hon spytt? Eller jag vet inte. Jag är dessutom jätte orolig för att det var farligt att jag kanske gav henne för mycket paraffin olja..
Nejdå, Parafinet rinner igenom snabbt så du behöver inte oroa dig.
Sara
Okej, vad skönt. Blev så orolig , tror hon fick i sig mycket. Vad är rimligt att ge?
Ca 15 ml är helt ok. Men det är bättre med för mkt än för lite om det bara händer nån gång ibland.
Sara
okej, tack :D

Usch då, stackars liten. Kan nog ha varit ett grässtrå eller hårboll från babs :P
jag hopas det :)

#5 haha, skulle inte vara helt omöjligt :P stackars både Skrollan å Bab´s fick nog ont ^^

Ett hårstrå kan ställa till mycket. Skönt att hon verkade bli bättre. Men håll ett öga på henne ändå.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
vi håler ögonen fortfarande, visste inte att ett lite strå kunde göra så mkt :/ det var läskiga minuter nrä hon spydde =/

Det där lilla ståt kan göra ännu större skada nere i magen om man har otur. Det kan bli hårbollar även hos illrar. det glömmer många tyvärr.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Okej, kan vara stor risk för det eftersom att babs inte var förtjust i att den kom en annan tjej på hennes rebvir, så att det blev strbråk ett par gånger =/