Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 531 ggr
Sullivan
2014-01-03 23:53
0

Oro

Hej alla.

Min lilla Thea "löper" (hon ska kastreras på tisdag) och hon är väldigt orolig och stirrig. hon vill komma upp i famnen men jag kan inte riktigt fatta vad det är hon vill längre. hon är oxå piggare men inte så lek sugen längre och sover inte lika mycket som hon gör annars. Mycket energi i den lilla kroppen :)

Men kan detta ha något med löpningen att göra? eller är det någon annan som vet varför ?

JossanH
2014-01-04 12:35
2

Kroppen är full av hormoner och vi vet ju alla hur det kan kännas ;) Du får nog vara beredd på att hon kan bli skendräktig efter kastrering och vara en liten bitch, ta "valpar" och verka lite aggressiv under ett par månader. Annars tror jag inte att du behöver vara orolig.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sullivan
2014-01-07 08:06
0

Jo tack de vet man :p Det ända hon är nu är väldigt envis och ger sig inte :p Men hon visar inga tecken på aggressivitet, hon är lika snäll som vanligt :) Va bra att jag hittade denna sida :) tack för svaret :)

JossanH
2014-01-07 09:50
0

Hoppas du slipper skendräktighet! Det finns illrar som tar matte eller husse som valp och de brukar i regel inte stanna kvar i boet så som "mamma" vill ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus