Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 3997 ggr
luddelajnen
0

Omplacering av illervalp akut

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag blir tyvärr tvungen att omplacera min iller Cola efter bara två veckor på grund av allergi. Vi bor just nu i varsitt rum i lägenheten och jag har inte möjlighet att lägga ner tid på henne. Känner mig så otroligt dum för att det blev så här. Men nu får jag göra allt för att hitta ett bra hem åt Cola. 

Hon är väldigt nyfiken av sig och vill gärna vara med överallt men är lite rädd av sig när man närmar sig henne så man får jobba i små steg med henne. Känslan är fantastisk när hon visar lite mer tillit till en och släpper en lite närmare och jag är övertygat om att hon kommer bli en fantastiskt mysig iller. 

Cola och jag finns i Linköping men jag har bil så det är inga problem att möta upp om det behövs. Hör av er i PM om ni är intresserade.

Länk till förra ägarens annons: 

http://iller.ifokus.se/discussions/526d72678e0e74552d00011b-omplacering-av-illervalp-akut?4d7123d3b9cb462141044273-1 

EDIT: såg bilderna nu så en moderator kan ta bort de två efterföljande inläggen

luddelajnen
0

Kunde inte se bilderna jag laddade upp så jag gör ett nytt inlägg

luddelajnen
0

.

JossanH
0

Jag har svårt att se mer än en bild via mobilen så låter dom vara kvar ifall fler har samma problem :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

MyLii
0

Hej! Jag är intresserad. Tror en av mina illerflickor också kan vara det om Cola tycker om andra illrar? :)

MyLii
0

Hur gammal är hon?

luddelajnen
0

Hon är ungefär 5 månader.

becka89
0

Åh synd att du inte visste om allergin innan vi skulle nämligen träffat henne om inte du skulle köpt henne. Hon verkar riktigt mysig

FerretCrow
0

#7 kan ni inte träffa henne nu då?

becka89
3

Jo kanske ska pma ägaren och diskutera med sambon

becka89
5

Lilla cola har nu flyttat hem till oss hon och mr frost är redan vänner. Vart lite gnabb i början med lite pip från cola frost sa ifrån sen har det bara varit lugnt dom har lekt lite och viftar väldigt mycket på svansen. Det ända är att hon är lite rädd att bli tagen och lyft i men det är förståeligt Vi är hennes 4 hem så hon har aldrig hunnit slappna av innan nästa flytt. Bifogar en bild på dom här är dom på bushumör.

luddelajnen
1

Otroligt skönt att det löste sig så pass fort. Hon får verkligen ett fantastiskt hem. Kul att det fungerar så bra med frost också

FerretCrow
1

Vad roligt Becka89. Grattis till nya pälsen och härligt att sammanföringen gick så himla bra =)

becka89
1

Jätte härligt :) och skönt att det gick så bra nu ska vi bara jobba på hennes räddsla. Sambon fick iallafall klappa henne igår lite grann så framsteg görs:)

FerretCrow
1

#13 låt henne bo in sig och landa lite. ni märker när hon är redo att söka kontakt =)

becka89
0

Hon kommer fram mer och mer nu och luktar och så men hon vill inte att man tar på henne så mycket just nu

Djurälskaren87
0

hur går de?==)

becka89
0

Joda det funkar väl sådär. Hon är fortfarande väldigt rädd men hon vågar sig fram och lukta på oss och bli klappad men vi får inte lyfta då biter hon oss. Hon och frost funkar sådär. Är fortfarande skrik och bajsande och fräsande från hennes sida frost hoppar på henne och sen poppar han men hon fräser och skriker när han vill leka. Hon verkar väldigt osäker på honom så vi har dom delade fortfarande. Hon är väldigt intresserad av frost men så fort han rör sig skriker hon bara .

Djurälskaren87
0

okej men ge det tid, man måste ge allting tid, hon har fortfarand inte bott länge hos er:)

FerretCrow
0

Är det inte dödliga slagsmål tycker jag inte ni ska ha dom särade. det kan tyvärr bygga upp ännu mer ilska mellan dom. så snart frost får kontakt med henne senare kommer han ju triggas av bus och det skrämmer henne mer. bättre att han kanske får lära sig att lek sker på hennes villkor

becka89
0

Tyvärr kan vi inte ha dom tillsammans på nätterna då dom började bråka och cola skrek en massa så vi fick klagomål från grannen bor tyvärr jätte lyhört hör när grannarna hostar eller till och med stänger dörrar:(

FerretCrow
0

#20 ok men då är dom tillsammans hela dagarna då?

becka89
0

Dom är det under den tiden vi är hemma annars får dom inte så stor yta att vara på då frost inte kan vara i köket själv

[Miedl-Ohlsson]
0

#22 Har du lagt ut Cola på blocket ?

FerretCrow
0

#23 vart har du hittat cola på blocket?

enbartmalin
0

Det är inte samma.  Kolla orterna

Hälsningar Malin

[Miedl-Ohlsson]
0

#24 #25 #26 Såg en annons på blocket igår kväll men nu är den visst borta, det va inte den länkade , men som sagt nu hittar jag inte annonseringen

JossanH
0

Den länkade annonsen stämmer med orten.

Sajtvärd på Iller.ifokus

ElinaPersson
1

Det är inte becka89 som lagt ut Cola på blocket… Cola är inte viltfärgad.. Har redan hört med henne, det är en annan tjej i stan som omplacerar 🙂

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

enbartmalin
0

Linköping och Eskilstuna ligger väl en bra bit ifrån varann?

Hälsningar Malin

JossanH
1

#30 ja, fast frågan är ställd till Becka89 som har Cola nu och bor i Eskilstuna.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Miedl-Ohlsson]
1

Vet precis hur Cola ser ut då de va min vän som omplacerade henne först :)men annonsen va ju borttagen , så slut diskuterat:)! #31 tack Josse :)

becka89
1

Nej det är inte cola som omplaceras. Varför ska det alltid bli en massa diskussioner, vi är 10 olika familjer i eskilstuna som har iller det behöver inte alltid vara jag… Ni kan låsa tråden!!! Den är inte tillgänglig längre.

Inlägget är låst för nya kommentarer