Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 186 ggr
Satmaran
0

Babynos Fideli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade lite gos-stund med Fideli igårkväll, hon är den minsta i kullen, men såååå go, hon somnade så sött i mitt knä.

Xannadu
0

Såå söt..

Satmaran
0

Hon är bara för go.

Xannadu
0

så söt.. Fick du många sötisar i kullen.

Satmaran
0

Vad sägs om den här då?

Xannadu
0

såå go.. man blir så sugen..

TottsiGirl
0

fan nu e tagentbordet helt blött..*dreggel* hehe hur ska ja förklara de för chefen :P

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Satmaran
0

Alla 7 är så klart sötisar, men man kan ju ha sina favoriterGlad

Det blir väl lätt så att man fäster sig mer vid de som sticker ut lite. Som nu fideli, för att hon är lite mindre och Castro, för att han är den enda mörka.

Xannadu
0

man blir så sjuk.. Ännu mer när man är på jakt efter iller..

Satmaran
0

#6 Aha! Ännu en galning här inne, är du möjligen släkt med illertjejen?Skrattande

Satmaran
0

#8 Vad exakt letar du efter hos din blivande iller?

skrollan
0

gud, vad underbara dom är!!

NoraDede
0

gud vilka söta små tussar du fått skulle så gärna vilja ha en =/

Xannadu
0

Detta känns viktigt för mig!

Det ska kännas rätt mellan uppfödaren och mig som köpare. Då kontakten mellan oss 2 ska vara tills illern går bort och det kan ju bli ett antal år.

Jag söker pojke i första hand. Annsiktet ska vara ganska runt. Det ska kännas rätt när man träffar sin valp. Känns det tveksamt så är det inte rätt (Hoppas du förstår vad jag menar, svårt att beskriva) Jag vill inte ha en valp för att man ska ha valp. Jag vill ha en valp som känns rätt och som kommer passa in i vår familj. Iller valpen kommer som sagt vara en i familje och bo här till slutet.

Uppfödaren ska ha en sund uppfödning. Där uppfödningen görs för att förfriska illerstamen.

Jag vill att det finns köpekontrakt mellan uppfödaren och köparen.

Jag som köpare ska ha en good kunskap om illern och visa att jag kan min sak och vet exakt vad det är jag ger mig in på. Att skaffa iller är inte en lek det är en lifsstil med massa annsvar och enormt tidkrävande. Uppfödaren ska kunna känna sig trygg att sälja sin valp och veta att den kommer till rätt hem och framför allt ett varaktigt hem.

Jag har säkert glömt nått för det brukar jag göra men det är en del i alla fall.

Satmaran
0

# Nämen , har du inte ganska precis fått en liten nos?

NoraDede
0

#14 vem svarade du till?

Satmaran
0

# Ja då är vi nog inte rätt för digSkrattande. Vår Ida är född som jakt iller men är snarare en vaktiller här hemma.

Jag har naturligtvis krav på köparna att de ska erbjuda valparna ett bra hem, men inga kontrakt. Blir överlycklig när jag får mail och bilder på Idas valpar men jag kan inte tvinga någon att hålla kontakt med mig.

Hoppas att du hittar rätt gosenos snartGlad

Satmaran
0

Det var til dig så klart Nora_Dede

NoraDede
0

jag tror du svarade till mig i inlägg 14.

ja jag har miilo på 4 månader här hemma det är halvbror till dina valpar=)

Xannadu
0

Jag tycker att det är det minnsta man ska när man köpare göra. Hålla kontakt.

Jag håller stenhårt att det ska vara ett kontrakt då de bevar en del som säljare o köpare.

Jag kommer leta vidare

Satmaran
0

Ja jag misstänkte väl det Nora. Atlas gör så fina babysar! Eller hur?

NoraDede
0

ja det gör han min miilo är bara 4 månader och väger redan 1,5kg hihi. men vill så gärna ha en lekkamrat till honom. men ingen vill ha tjejerna som varken jag eller miilo kommer överens med. och jag kan inte skaffa en till men vill så gärna=)

Lenore
0

Gud vad söt hon är! :)

Beafer
0

Vilken gomage hon har! :D

Faxlin
0

Söting

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Norrskenets