Svar snabbt!!!
Hej.
Jag ska dra till Täby idag igen, så min syrra ska ta hand om Melwin och Epona åt mig.
När hon inte är hemma, för att de inte ska dö av värmeslag i huset, så kommer hon troligtvis sätta ut dem i en bur vi har, den är väl tillräckligt stor för att den ska funka ett tag.
Men vad kan man ha för bottenmaterial?
De andra gångerna de har varit i buren (de blir vilda av glädje när de får komma in där för den är full av leksaker) så har de bara haft en matta i botten. Men de bajsar på mattan.
Så tänkte vad som funkar annars? Spån/halm/hö/gräs/ormbunkar/toapapper/tidningspapper… bara fantasin sätter gränser… men vad är BRA?
golf.ifokus.se
tidningspapper i hörnet de bajsar kanske?

de bajsar inte bara i hörnen ;) eller, melwin går hårt på lådan…men epona lever fritt ;)
golf.ifokus.se

Ta nåon filt som är lätt tvättad :-) Och ställ en låda där. Trasmattor är lätt tvättade med och bra att ha under.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
jag brukar lägga en trasmatta under katlådan när vi är borta eftersom dom drar rumpan i golvet annars efter dom suttit på lådan.

Jag slängde in massa dynor som de kan gosa in sig i =)
golf.ifokus.se
#5 nu vet jag ju inte vad deet är för dynor men akta om det är dynor med skummgummi stoppning om dom lyckas gräva sönder tyger finns det ju vissa illrar som gillar att smakas apå skummgummit..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Nej, det är lugnt… det är deras vanliga gamla filtar och dynor och sådant som de har haft i åratal tänkte jag säga, men kom på att jag bara har haft melwin i ett år på tidags xD
golf.ifokus.se
#7 jaja men då e de ju säkert lugnt :D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."