Hjälp!
Alfred kissade igår kväll blod men va inte hängig eller nått.
Idag har vi inte sett något speciellt, lite lite blod kanske.
Så jag satte mig och studerade honom lite.
Trycker man ut snoppen är det som en blodblåsa lite lägre ner men jag har ju aldrig sett en illersnopp så har inte en aning om hur det ska vara. Han reagerar inte alls när man pillar.
Vi ska till veterinären på måndag för vacc osv med hela gänget så det behöver inte föreslås. :)
Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.
Urinvägsinfektion kanske? Verkar han ha ont/ vara besvärad när han kissar? Har toavanorna ändrats? Hans beteende? Luktar urinen annorlunda? Är det en yttre skada (med tanke på blodblåsan om det nu är en sådan, längesedan jag såg en illerpenis) borde det ju inte bara komma blod vid urinering är min tanke.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#1 Tänkte också urinvägsinfektion så sökte runt lite. Han äter, dricker, busar som vanligt. Tyckte han sov lite mycket och inte gick på toa något men det tog väl kanske 2-3 timmar var han tillbaka till sitt normala jag igen. Nu kommer det inget blod alls och han verkar inte alls ha ont när han kissar. Ska höra med veterinären idag så kan jag återkomma med vad hon sa. :)
Blod i urin kan vara sååå mycket.
Allt från lymfom till urinsten.
Måste absolut kollas upp.
Min första grabb Athlaz kissade blod. Vi ilade till vetten å det visade sig att han hade brutit sitt penisben. Hur han lyckades med det har jag ingen aning om 🤐
Mvh Jenny
#4 aj… vad gjordes åt det?
#5 De kunde inte göra något åt det. Han fick antibiotika å sen fick det läka av sig självt. Men det gick bra å han fick inga men av det
Mvh Jenny
Gipsad penis ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jo det vore en syn det ^^
Mvh Jenny
Det var mest troligen inget.
Jag pratade med vetten och eftersom han äter/dricker/busar och slutade kissa blod så sa hon att vi skulle vänta. Och nu en vecka senare är det som inget hänt alls :))