Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 493 ggr
eliin91
0

Är detta normalt beetende ?

Hej! 

Vi har två han illrar, en som är snart två år, o en valp sen i somras, som är 6 månader. 

Vi satte ihop de för två dagar sen, o lät dem slåss tills de tröttnade. Då gick de o la sig på vars en sida av rummet tills den äldre hoppade på valpen en gång till, allt som allt tog de 1 timme innan vi särade på dem, vi provade sätta ihop dem en timme senare, då sökte dom sig till varandra, men valpen pep o försökte gömma sig när den äldre kom nära, fast att den äldre inte bet, utan bara "brottades" o tryckte sig mot valpen med rumpan. 

nu har vi haft dem ihop i helgen, o idag har den stora små naffsat men mest brottats o tryckt sig mot valpen med rumpan. Fast han inte är nära så skriker valpen. 

Han går på valpen ett par sekunder, sedan går han där ifrån igen. 

Vi försökte Filma ett av bråken, från igår, så ni kanske kan va snälla o ge oss ett tips om de är på rätt väg o låta dem gå ihop tills de löser de, eller om där finns ngt annat sätt att få dem till att bli vänner. 

Filmen ligger på länken nedan: 

http://www.youtube.com/watch?v=QxwJup2WSR0&feature=youtu.be

Tack för svar, God jul o gott nytt år !

illernettan
0

Efter vad jag kunde se så gav den mörka inga bett på den vita. För mig låter det normalt. Oftast låter det värre än vad det verkligen. När det  uppstå sår och någon bajsar på sig så är det mer allvarligt. Det kommer att bli bättre med tiden :-))

Mina två grabbar, LilleMann och Chevy, bråkar fortfarande efter sex månader tillsammans :-))

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

becka89
0

Ser ut som hos oss. Det ända tipset man kan ge är att låta dom slåss och inte lägga sig i om det inte blir blodigt förstås. Valpen skriker för att han är osäker. Håller dom bara på och bråkar och sedan går ifrån varandra så tycker jag att det går framåt iallafall

FerretCrow
0

Låt dom hålla på, dom gör upp om vem som bestämmer helt klart och det där ser ut att vara otroligt lindrigt

eliin91
0

Perfekt! Då går det åt rätt håll iallafall. Tack för svaren :)