UPPHITTAD ILLER!!!!
Polisen ringde mig angående en iller som springer omkring i Malmö vid Sallerupvägen. Den har blivit sedd vid en skola i området Elisedal.
Illern beskrivs som varmt brun och verkar inte rädd för folk. Kl: 19:30 var den inte infångad, men det var i alla fall någon som försökte.
Om någon här inne vet något eller hör något. Kontakta polisens växel i Malmö 040- 114 14.

vad tråkigt =(
hoppas att det löser sig!

hur går det?

Ingen aning. Hoppas att ägaren har upptäckt att iller är borta och har ringt polisen. Tyvärr så har en iller inte så stora chanser att överleva i storstaden någon längre stund så jag hoppas att de har fått tag i den.
börjar misstännka att detta är samma iller som någon kom in här å berättade att de hade sett för ett tag sedan. en iller mitt i malmö, personen trodde den var vild, men jag misstänker att det är den här tamillern det rör sig om.

En har blivit infångad vid Cypressvägen för ca 3 veckor sedan men den lämnades till Djursjukhuset. Så detta måste vara en ny stackare.
men denna tråd dök upp för 1 vecka sen….

Ok, då är det kanske samma iller. I så fall är det otroligt att den har överlevt så länge bland både trafik och ilskna hundar.
var säkert en mink…

Stackaren….