sele/koppel
Hej!
Vad anser ni om denna sele/koppel?
http://www.petster.eu/se/art/biddie-buddies-iller-sele-koppel-rosa.php
Jag är dock osäker på hur Kardborreknäppningen slits eller ej med tiden.

Tyvärr slits det snabbt och illern tar sig lätt ur selen =(
Kan tipsa om dessa selar https://www.facebook.com/Hastenslov?fref=ts
#1 Riktigt tråkigt med tanke på att selen är så snygg.. :(
Kollar upp din länk!

#2 Jo dom blir ju det. men finns hod tröjor att köpa till iller och kan kan ha en vanlig sele över eller under. Länken jag skickade kan du själv bestämma färger och få speciella mått efter just dina flickor =) Jag kör själv på dessa och även valparna jag föder upp får med sig sådanna selar =)
#3 Jaså, det var ett bra tips! Man hör även mycket om en sele som går som en åtta runt illern ;p

#4 jo dom ska visst oxå vara bra om det är tunnare band på dom och en lätt knäppning. Men själv tycker jag dom är lite bökiga på mina pälsar som inte alls vill vara stilla medans man ska ställa in dom bra.
men alla är ju olika
#5 Jaså, ja jo det är ju sant. Mina tjejer har blivit så bra omhändertagna av förra ägaren att dem är hur lugna som helst i famnen, men oavsett föredrar jag en sele som går snabbt och kvickt att sätta på. Skall absolut kolla närmare på länken du skickade!
Den selen du länkade till kan också göra illern "stel" om det är för mycket tyg på den. Jag vann en illertröja en gång och alla illrar som provat den har hatat det! Inte kunnat röra sig. Så känns lite som att kasta pengar i sjön att köpa något sådant.. Det viktigaste är väl ändå att det är bekvämt för illern :) 8 sele tycker jag kan funka för små valpar, när de inte är så mobila men annars gillar jag faktiskt inte dom heller ;) En vanlig H sele är svårslagen. Håstenslövs djurtillbehör har som sagt schyssta grejer :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag har den som går som en åtta runt illern inge jag rekommenderar , är själv ute efter en bra sele
Jag har blivit rekommenderad åttan, den ska vara enkel att få på & av, men inte så illern rymmer.
Annars är det länken som ferretcrow postade.
Kärlek, ärlighet & respekt. ♥
/vegosessan.
Den selen i första posten beställde vi. Men på vår tjej på 750 g gled bara ur, den går inte att dra ihop nog i fram för att sitta nog tight, provade på vår ena kille (1300g) när vi tappade bort hans sele och även han gled ur den.
Så den är fin, men inget att rekommendera, precis som alla andra skrivit i tråden.
Jag köpte ett sele från länken som las upp från Håstenlöv och min lilla tjej har inte lyckats ta sig ur den någon gång, så den rekommenderas! :)
Hagen-selar, eller Living World som de heter nu är också rymningssäkra om man justerar dem rätt.
http://www.7h-zoo.se/shop/product/living-world-illersele-med-koppel?tm=smadjur/tillbehor-leksaker-skalar/selar
Eller åtminstone varit tidigare då jag inte köpt nån sele på länge så jag vet om det ändrats eller ej.
Tack så mycket för alla svar, blir nog kopplet som ferretcow eller bogey länkade!

#13 modellen på dom selarna är densamma. men dom som Håstenslövs syr är mycket finare och man själv kan kombinera färgerna. När det gäller sömmarna är Hagen-selarna/Living world mycket klumpiggare då dom är dubbelvikta och blir tjockare. Detta är inte Håstenslövs selarna.