Tips på Stora illerdass?
Mina illrar är sjukt duktiga på kattlådan. Men har ett dilemma med att alla ska bajsa i samma hörn. Och hinner inte jag tömma ofta så rasar högen utanför toalådan, har jag för mycket kattsand så grävs den ut. Eller så är de jätte duktiga på att hoppa upp i lådan men backar ut arslet över kanten så hälften ändå hamnar på golvet bakom.
Kattlåda med tak fungerar, men kanten är för hög att det händer ibland man ser illern sätter tassarna på kanten och står kvar utanför lådan & skiter. Den är även väl använd att leka i så bad kan behövas för nån haft omkull en annan i skit. Kanten går att skära ned men inte kommit så långt. Kändes lika jobbigt som att plocka skit ^^.
Men suttit och funderat på ultimata lådan. Vore nice med nått som är stort som typ 2 kattlådor, ej brulat stor men lite större än en vanlig.
Gärna nån med upphöjd kant på nått hörn. Som typ hörtoaletter för smådjur/kanin fast större.
Tips på nån låda som kan likna nått av detta?. nån som sett på nån bygghandel, hästaffär eller liknande ni kan tipsa om?
Planerade även köpa in en möbel snart och ha lådor i den efter väggen skurits ut till ett hål. men lådor kan man aldrig få för mycket av
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Jag gillar furba lådor. dom jag har är högre bak men lägre fram

sedan finns ju dessa http://ferretplanet.se/High_back_litter_pan-259.html
Man kan annars köpa plastunderlägg och böja till i hörnet för att få en hög kant i en låg toalåda.
Sajtvärd på Iller.ifokus