Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 98 ggr
sarae
0

OT datorer och jag

I sommras lade min strömsdapter till datorn av. så jag var utan min dator tills igår, då jag äntligen fick min sladd. Kommer hem, sätter i sladden..inom loppet av 10 minuter inser jag att min hårdisk har kraschat. antagligen har detta vart på g länge men utlöstes när strömsladden lade av…..

så jag bestämde mig för att skaffa en ny dator..eftersom det e jag så måste det ske nu, med en gång. så jag traskar iväg till siba…efter 2,5 timmes diskussioner, telefonsamtal etc har jag hittat min dator. går nöjd hem och börjar installationen. efter 3 minuter blir skärmen blå, jag får ett felmedelande, och datorn startas om. efter det så e det kört. hur jag än gör kommer jag till en diskkontroll…och även om jag kör diskkontrollen så går det inte att starta installationen. bittert som bara den. så idag skulle jag gå tillbaka med den. går först till handelsbanken för att få bank ID. tror ni jag blir förvånad när de säger att de inte kan ordna de eftersom deras datasytem just kraschat? känns som om det va mitt fel..

kommer till siba, samma kille som hjälpte mig igår, och som jag lovade skulle få en dator i huvudet om denna inte funkade….gissa vem som INTE blev glad att se mig ;) Först idiotförklarade han mig å sa att det inte var fel på datorn. å att det räckte med en diskkontroll…hehehe efter 10 min gav han upp å hämtade en ny dator. som han sen envisades med att hjälpa mig installera. samt fixa antivirus till. Jag var på siba i 2,5 timmar, satt där å drack kaffe å tjöta med personalen…och för första gången blev jag impad över servicen. Men hursomhelt, nu e datorn bärgad, å jag sitter äntligen hemma vid min alldeles egna dator ;) dessutom har killen på siba lovat att hjälpa mig gratis så fort nått krånglar med datorn ;)

lång historia, men snacka om otur! alla mina datorer och tekniska prylar dör en tragisk död….börjar tro att det e mig det e fel på ;)

Faxlin
0

Men lilla vän, du har bara missflyt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
0

Lät nästan som om grabben försökte få en dejt… va han någe å ha? hehehe… Grattis till datorn och välkommen tillbaka till "världen".

:)

sarae
0

#2 ung, men gift med två barn..så jag tror inte det ;) men vi hade väldigt kul!

Stinko
0

Datorer kan göra en galen!
Dom måste ju vara skapt för att få oss att gå i taket! ><

skrellet
0

haha. vilken historia! Skrikandes

skrollan
0

vilken historia sóm sagt.

Gramse
0

Du får skaffa kille som är datanörd.Alla killar håller på med datorer,så det måste finnas massor i Göteborg.Du är kanske för bitchy för mr right.

Tar tebaks det sista för säkerhets skull .

sarae
0

#7 hahaha nejdå … jag e bitchig å stolt över det hihihi

har haft data nördiga pojkvänner, å även om de har sina födelar så uppväger de definitivt inte nackdelarna ;)

Faxlin
0

#7: Ta inte tillbaka det. Sara är en bitch med stora mått. Men hon har hjärtat på rätt ställe i alla fall. ;-)
Dock ingen man tar där man sätterna. Fy fabian vad den ungen skällt på mig ibland. ;-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

#9 jasså? nu får man höra saker man inte hört förr! hehehe

Faxlin
0

#10: Klart du inte hört. Du är ju fullt upptagen med att skälla så då hörs inget annat. ;-)
Fast att du är en bitch har jag sagt åt dig när du slutat skällt så det vet du :-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

hehehe yup…DET är ingen ny information…men oftast vill jag ju bara väl Oskyldig

Faxlin
0

haha, japp du vill ju det. ;-) Det är där ditt hjärta av guld kommer in. ;-)

Audiatur et altera pars