Ja, jag tror det säljs än här, tror att du då ska höra med affärer som Granngården/lantmännen eller kanske någon djuraffär kan ha det.

Benmjöl finns väl som tabletter eller mjöl i de flesta djuraffärer. För hundar…
Har testat att strö på benmjöl till min iller på hennes kött (fint kött är det enda hon gillar och då ska man helst komplettera med benmjöl) men hon ratade då köttet totalt och vägrar äta. Kanske gillar vissa/andra illrar benmjöl i små doser och blandat i rätt mat… testa och se! :-)
benmjöl? :)

#3> malda ben… nyttigt som tillskott om illern äter rent kött, dvs icke sånt kött som den skulle ätit i det vilda. I det vilda skulle den ju tex käka gnagare, och då äter den upp allt, ink inälvor och tex ben, därmed får den i sig allt nyttigt. Benmjöl behövs alltså tillsättas kosten om man tex ger illern fint kött, då de annars får för mycket…hmmm, var det fosfor?! kan hur som helst bli giftigt att äta bara rent kött eftersom de får i sig för mycket av ämnet, men det balanseras upp om man även tillsätter benmjöl till kosten. Äter illern dock ilelr torrfoder tillsammans med köttet så bör dess tillsatser räcka.
AlbaStiffer: har du verkligen rent mjöl i påsen (haha kunde inte låta bli ;)). Jag undrar om du verkligen köpt rent benmjöl? Ett vanligt misstag är att folk istället köper typ Kafomavit eller Dogevit, vilket är benmjöl blandad med vitaminer och mineraler. Det är tabletter och innehåller bland annat järn och har en skarp smak och lukt.
Rent benmjöl luktar och smakar knappt någonting. Jag rekommenderar att man köper Standardt benmjöl för hundar. Det är svenskt benmjöl av farmaceutisk kvalitet precis som Kafomavit/Dogevit med skillnaden att det är bara rent benmjöl och inget annat. Djuraffären kan beställa hem detta om de inte har det. Det är ett pulver och minsta burken är på lagoma 500 g. Brukar kosta en knapp hundralapp och räcker länge. Finns att köpa på nätet också (googla och det kommer upp en del butiker).
Det här är tillverkaren:

Blueshift: du som verkar kunna det här. Illrar som vägrar äta kött, behöver de också tillsats av benmjöl ibland? Mina äter Vitalin som bas och sedan blandar jag i något annat torrfoder av bra kvalitet.
Den här gången består blandningen av Ferret complete och Vitalin.
Kan det skada att ge dem benmjöl om de får torrfoder, eller kan det bara göra dem nytta av att få benmjöl?
Man ska inte ge benmjöl som tillskott om man redan ger ett fullvärdigt torrfoder (och inget kött). För högt totalt mineral-innehåll i dieten, eller t ex för mycket kalcium, är inte bra.
Benmjöl tillsätter man rent kött som har för lågt naturligt beninnehåll, för att bland annat få korrekt fosfor:kaclium förhållande (ca 1:1, eller något mer kalcium till fosfor).

#5> Kul skämt där… *flin* Bra fråga du, jag har för mig att det är rent benmjöl, men jag kan ha fel… *funderar* Vet faktistk inte, men det låter ju misstänkt om du sa att det smakade värre än "riktigt" benmjöl. Var som sagt ett halvår sen jag provade och har inte vart nån vits att prova något mer efter det.
#7> Håller helt med: inet extra benmjöl bör ges om de ges fullvärdigt illerfoder. Det innehåller redan såna tillsatser och har inte för hög fosforhalt. För visst var det fosfor det var som illern fick för mycket av?