Omplacerings iller sökes.
Hej!
Som rubriken lyder söker jag en omplacerings hona, då vi skall stå ut med varandra resten av livet är det väldigt viktigt att vi klickar från start och trivs i varandras sällskap. Ser gärna att jag dessutom får hålla kontakt med dig som person, för bland annat feedback och råd när det behövs. Illern kommer i stort sätt få vara med mig överallt där det finns möjlighet, så med andra ord ett stort plus om illern har lätt för nytt folk samt djur.
Frågor? kör på :)
Mvh Oskar

Jag har en albinohona på 4-5 månader. Ska bara kolla om hon går ihop med min gamla iller, annars så :)
golf.ifokus.se
Jaså jaså, bara att pma eller skriva här när du kollat upp det iså fall så får vi utgå därifrån! :)
Mvh

Försökte förut och det kom bajs och blod. Epona (min gamla iller) gick runt och fräste och den nya skrek. Fast båda spöade på varandra.
golf.ifokus.se
Kan du utveckla lite mer med att det kom bajs och blod? Blev hon attackerad och skadad dvs därav blodet, eller menar du att det kom blod samtidigt med avföringen? Menar mer på att om det nu kom blod med avföringen beror det kanske inte på den andra illern.
Eller jag är bara yr i mössan för tillfället? ;p
Mvh
Tillägg i tråden då jag funderat lite, kan tänka mig en hane dessutom.

Haha nä, de skunkade för de var arga och de bet varann så det blev lite småsår i nacken :)
golf.ifokus.se
Jaha såpass, hur kommer det sig att dem inte fungerade ihop då?

För den nya, Snövit som hon heter, verkar inte gilla andra djur. Hon attackerade katten förut. Hoppade på honom och bet och skrek. Såg lite roligt ut med tanke på att katten är tre gånger större. Sen skulle hon hoppa på honom igen, men då flyttade han sig så hon flög ner för trappan (två trappsteg). Epona tyckte inte att det var så kul med en ny kompis heller. Men ska prova några gånger till så får vi se.
golf.ifokus.se
:O #8 Så du tycker det är helt okej? Att de blöder o ramlar ner för trappor? Jag kan inget om illrar men det låter inte bra! :S

#9 illrar leker otroligt hårt med varandra vid bara lek och kan se otroligt hemskt ut. Första tiden man sätter ihop illrar med varandra kan det vara rejäla bråk när dom skall bestämma rang
Dock förstår jag inte varför man låter illern och katten vara tillsammans om hon hoppar på, biter och skriker. Då särar man ju på dom.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Kanske för att illern var ute på trappan och katten kom och gick inte därifrån.
golf.ifokus.se
Kommit lite OT nu känns det som, söker fortfarande dock!
Mvh
bump.
bump.
bump.
Letar fortfarande efter en kompis.
bump.

Har du funderat på att kanske kolla efter uppfödare som kanske ska ha kullar till våren? Där kan du ju hitta en valp som passar dig. Det är helt underbart när man träffar en valpkull och där oftast du och valpen väljer varandra =)
#19 Börjar luta åt det hållet faktiskt!

#20 min första valp så åkte jag till uppfödaren och hade bokat en helt annan valp en den jag åkte hem med. Men den jag fick med hem kom direkt upp i min famn och somnade medans den andra inte alls ville vara med mig. så valpen valde mig =P
#21 Men gud vad roligt och gulligt, får helt enkelt bli att jag avvaktar och istället letar efter en bra uppfödare här i Skåne!
Har ju absolut ingen brådska ;p

#22 nej det är underbart. och vi är idag snart 7 år senare fortfarande bästa vänner, och för mig kommer han alltid vara den mest speciella illern i mina ägor
#23 Får verkligen hoppas det blir så för mig med, tar hellre god tid på mig så jag hittar en valp som jag vet kan stanna hos mig livet ut än en valp som jag impuls köpt som inte klickar med mig. Därav var en omplacerings iller i min tanke från början, det man förlorar på omplacerings iller är att man inte varit tillsammans från start vilket kan vara ett stort plus.
Du råkar inte veta någon/några bra uppfödare i Skåne trakterna? Har ej hittat någon på uppfödar listan ännu.

#24 tyvärr vet jag inte av någon seriös uppfödare där nere tyvärr bara "farmare". Här har du iFokus egna uppfödarlista http://iller.ifokus.se/discussions/4ed80db588f4724ccc00b846-uppfodarlista
#25 Redan kollat igenom den listan, finns ingen från Skåne där :/

#26 nej just för att det inte finns någon uppfödare i Skåne. Varför måste det just vara skåne?
#27 För annars blir det för mycket körande känns det som, men visst är det inte allt för långt utanför Skåne skall det väl kunna lösa sig.

#28 ja men det kan helt klart vara värt att åka långt för rätt valp. är det en längre bit brukar ju tåg både vara billigare och bekvämare. finns ju en bra uppfödare i skövde som jag vet om som då är närmast dig.
#29 Har aldrig varit ett fan av kommunaltrafiken, har dock möjlighet att kunna röra mig med bil ;p. Har denna person någon hemsida man kan besöka?
#31 åh, tack så jätte mycket!
Det finns för och nackdelar med allt :) Min första iller var en omplacering på 6 mån. När jag såg honom visste jag att det var "han och jag". Perfekt kemi och världens snällaste och smidigaste iller. Min andra iller köptes som valp och där växte det fram en vänskap, han var en av mina illrar som lämnat störst hål efter sig. Jag jämför alla med honom. En av mina nuvarande illrar köpte jag som valp, och den jag åkt längst för att hämta. Honom visste jag redan innan att det var rätt. Han kan komma undan med mord bara för att han är han. 2 ggr har jag även köpt valp som jag inte klickat med från början. Dumt val av mig men man lär sig liksom älska dessa små monster också ;) Välj omsorgsfullt!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag har endast tagit omplaceringar i olika åldrar, men det är nog mer för att jag hellre tar hand om djur som behöver nya hem än att i första hand ta en valp/kattunge, mest p.g.a att det blir en helt annan relation än när man växer upp med varandra, mer nyanserad och ibland kaos, smaken är som baken ;)
#33 Skall absolut välja omsorgsfullt, kan jag lova dig! ;p
#34 Smaken är som baken, ja man säger ju så och det stämmer bra faktiskt. Valp som omplacering, för mig är det ganska oväsentligt så länge vi klickar. :)