Godis och belöning
Vad är bra godis och belöningar för en iller??
Torkat kött. Gurka. Vetegroddsolja och gimpet multivitaminpasta, men dessa bör ges i liten mängd.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Okej :) men då vet jag iaf. Men tänkte på leverpastej, korv och sånt kan man ge sånt??
Nej, det innehåller en massa salt och andra ingredienser som inte är bra för illrarna. Laktos är också något man bör undvika och allt som innehåller socker (inklusive frukt). Men i pyttesmå bitar någon gång ibland så kan man ge även onyttiga saker om man verkligen vill. Men det finns bra alternativ av hälsosamt godis.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Okej då vet jag det ;)
Gurka!? Tack för tipset 🙂
Kärlek, ärlighet & respekt. ♥
/vegosessan.
#5 brukar vara populärt och innehåller i stort sett bara vatten. Jag brukar även skala den innan jag ger den, de få gånger jag har det hemma.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#6 Alla har skrämt ihjäl mig när det gäller grönsaker,
så jag har inte ens vågat tänka på gurka..
Kärlek, ärlighet & respekt. ♥
/vegosessan.

skalad gurka har hänt att jag gett små bitar på sommaren då detta mest baar är vatten. små små bitar i en vattenbalja får illrarna att dyka och ha skoj en varm sommardag =)
Här händer det att vattenbaljan får besök av vattenmelon. Jättekul att dyka efter hälsar Tulo.
Torrfoderbitar av ett annat foder dom inte äter i vanliga fall, Let´s Bite olika sorters godis är gjort av kött och mycket populärt här hemma, vitaminpasta med mera.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
har hittat 2 pets som är torkat kött som är mycket uppskattat. Duck strips är populärast ;)