Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 1131 ggr
tove.mcgrath
0

Godis och belöning

Vad är bra godis och belöningar för en iller??

JossanH
2

Torkat kött. Gurka. Vetegroddsolja och gimpet multivitaminpasta, men dessa bör ges i liten mängd.

Sajtvärd på Iller.ifokus

tove.mcgrath
0

Okej :) men då vet jag iaf. Men tänkte på leverpastej, korv och sånt kan man ge sånt??

JossanH
2

Nej, det innehåller en massa salt och andra ingredienser som inte är bra för illrarna. Laktos är också något man bör undvika och allt som innehåller socker (inklusive frukt). Men i pyttesmå bitar någon gång ibland så kan man ge även onyttiga saker om man verkligen vill. Men det finns bra alternativ av hälsosamt godis.

Sajtvärd på Iller.ifokus

tove.mcgrath
0

Okej då vet jag det ;)

Vegosessan
0

Gurka!? Tack för tipset 🙂

Kärlek, ärlighet & respekt. 
/vegosessan.

JossanH
1

#5 brukar vara populärt och innehåller i stort sett bara vatten. Jag brukar även skala den innan jag ger den, de få gånger jag har det hemma.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Vegosessan
0

#6 Alla har skrämt ihjäl mig när det gäller grönsaker,
så jag har inte ens vågat tänka på gurka..

Kärlek, ärlighet & respekt. 
/vegosessan.

FerretCrow
2

skalad gurka har hänt att jag gett små bitar på sommaren då detta mest baar är vatten. små små bitar i en vattenbalja får illrarna att dyka och ha skoj en varm sommardag =)

illernettan
1

Här händer det att vattenbaljan får besök av vattenmelon. Jättekul att dyka efter hälsar Tulo.

Torrfoderbitar av ett annat foder dom inte äter i vanliga fall, Let´s Bite olika sorters godis är gjort av kött och mycket populärt här hemma, vitaminpasta med mera.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

tove.mcgrath
0

har hittat 2 pets som är torkat kött som är mycket uppskattat. Duck strips är populärast ;)