Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 660 ggr
[HannahoHenrik]
0

Hjälp Dollar blöder ur snoppen!

Hörde just nån iller skrika som om den håll på o dö springer dit. Hittar Ser en Havanna springa ut ur rummet o en uppspelt Dollar vet inte vem som skrek men nu när jag tittar närmare på Dollar ser jag att han är lite blodig runt snoppen, vad ska jag göra? han är på lek humör o så nu. nån som haft nåt liknande? ve tinte vad han skulle ha skadats sig på

sarae
0

Han kan ju ha blivit biten i snoppen, ellr fastnat och klämt sig. Var det inte athlaz härinne som bröt snoppen? kommer inte ihåg hur det såg ut.

Blöder det mycket? Verkar han ha ont? frösök att lugna ner honom, så att du kan känna igenom honom.

[HannahoHenrik]
0

Jo vi funderar också på vad som kan ha hänt om han försökte nåt me havanna o hon sa ifrån, det lät inte som han som skrek då det var så gällt, men klämde han snoppen så blir det nog gällt. Jo får vänta ett litet tag han är jätte uppspelt o försöker leka me en sovande manilla o är allmänt galen. Nä han verkar inte ha ont förutom när jag försökte torka bort det lilla blod som var, inte alls mycket men den är helt röd o syns mer än vanligt

sarae
0

är du säker på att det är blod? när snoppen hänger ut på dem så är den väldigt röd/rosa och kan även vara fuktig. förlt den dumma frågan, men man måste ju kolla ;)

min stitch fastnade ju i diskmaskinen för några år sedan, och då hängde snoppen ut på honom. antagligen var det rädlsa elelr så som gjorde det. Kan det ha vart nått liknande med dollar?

avvakta lite, och se om den "gå in igen"..när han lugnat ner sig kan ni ju kika om han har ont. Det kan även vara så att han fått skräp i förhuden som iriterat..men då pratar vi ju om en infektion, och inget som skulle få honom att reagera sådär så vitt jag vte

[HannahoHenrik]
0

Hur ser den ut om den är bryten? Själva blodet kommer från själva öppningen

sarae
0

#4 det är dt jag inte riktigt kommer ihåg….men kan det inte bara vara så att den hänger ut lite grann?

[HannahoHenrik]
0

Jo jag har sett Dollars hänga ut förut men då är den bara vanligt rosa nu är den jätte mörkt rosa. Jo det är fuktigt o jag dutta me papper o det blev ltie rosa så lite blod är det nog. Jo just nu kan man inte ta upp honom han är otroligt uppspelt o flyger omkring över golvet

MissFerret
0

Min kompis iller parade sig med hennes tyg tvättkorg när han var i brunst…. Han fastnade med snoppen i den och fick besöka veterinären… Fick antibiotika men detta blev bara lite bättre…. Efter ett tag började han lukta från snoppen igen… Jag hjälpte till vid undersökningen och vi hittar ….. en stor bit blått tyg som har suttit i snoppen ett tag…. Ni kan ju tänka er hur ont han haft… Efter den undersökningen har han blivit helt återställd…
Är Dollar okastrerad ?

[HannahoHenrik]
0

Jo Dollar kastrerades i Januari. Den ser bättre ut nu har gått tillbaka till sin vanliga rosa färg. Men fortfarande lite gegga runt

MissFerret
0

Har du koksaltslösning hemma ? Prova att spruta en hel del på snoppen på honom…..

[HannahoHenrik]
0

Tror jag har det annars köper jag imorrn tack för tipset missferret

MissFerret
0

Det var så lite så….. :) Koksaltslösning är rätt bra att ha hemma…. man kan ha det till rätt mycket…. Lycka till och hoppas att han snart blir helt återställd på snoppen :)

sarae
0

hur har det gått med dollar?

Gasoline
0

Ja, jag vill oxå vet, hur har det gått med honom?

skrollan
0

hur har det gått? puttar också

[HannahoHenrik]
0

Hej har totalt missat att ni puttat upp denna tråd. Jodå Dolalr har återhämtat sig fint, har tvättat me koksaltslösning o nu syns det inte alls. Dollar tackar så mycket för er omtanke

MissFerret
0

#15 Det var så lite så…. Det är därför som vi finns här :)

skrollan
0

vad skönt att höra !