Inget tåbitande!
3 av mina 4 illrar har haft en obotlig fettish för tår och fötter. Och som ni flesta vet är det otroligt jobbigt! Särskilt när man är uber känslig om tårna!
Men nu, jag har inte blivit biten i tårna en enda gång på snart 3 månader. Jag kan sitta barfota och ha tårna i ansiktet på dem i princip och de gör absolut ingenting ;) Nu vet jag visserligen inte om de skulle kunna motstå en främlings tår. men mina ger de numera katten i! tjoho!
(efter att jag postat denna tråd kommer alla 3 garanterat att flyga på mina tår, å så va den lyckan över, men jag måste ju få skryta över de senaste 3 månaderna iaf)
Roligt att mitt råd om att sluta tvätta fötterna gav resultat
jajemen! tackar tackar falo! men nu funderar jag på om rickie kanske skulle sluta tugga på mig om jag helt slutade att duscha? vad tror du?
Det är helt klart värt ett försök!
yup…då testar vi det….kanske ska utfärda en nationell varing först däremot, med tanke på hur ofta jag trampar i kiss/bajs, utan ducsh lär jag inte direkt lukta hallon

haha, vad äckligt.
men skönt att de slutat bita dig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
skönt för dig, önskar jag också kunde det, men mina tår är så roliga att öleka med när skrollan sover. suck
#6 bara att fortsätta träna..till å med jag lyckades ju ;)

Haha det är väl härligt med tåbitare ;) Molly har inte bitit mig i fötterna på evigheter nu. Men jag väntar bara tills vintern kommer och raggsockorna åker på. Dom kan hon inte motstå :P

#8 haha jo jag känner igen det fenomenet…. precis som om dom glömt vad strumpor är efter sommaren….
Ingen av mina bryr sig om tår och fötter numera. Hade dock stoooora problem med Shanti som valp… Hon sprang bort och bet mig i tån, fråste och stack. Alltså väldigt medveten om att hon inte fick. Det räckte med att hon fick ett bett tillbaka i nackskinnet… sen har hon ALDRIG rört fötter… förutom under täcket förstås *smile*

haha, hade precis samma problem med min döda iller Beda som bets i tårna i ca 4 år. Mindre och mindre med åren, men ändock med jämna mellanrum. Sen blev hon gammal sista året och slutade med sånt bus…hehehe…

Ida biter inte familjen, men däremot så är det en regel att hon biter besökare EN gång, sedan får dom vara ifred. Jag ser detta som att hon värnar om vårt revir och att hon talar om för besökarna att de minsann inte ska sticka upp i vårt hem.
Maya är ju knappt 5 månader så hon tycker fortfarande att det är kul med fötter när hon är på lekhumör. Men förhoppningsvis ger det med sig med tiden.
Men grattis Sarae, det måste vara en dröm att slippa 3 uppsättningar vassa tänder i tårna efter långvarigt lidande.
Funderar på om det skulle hjälpa med någon stark doft som att sätta lite Tigerbalsam på tårna?
Ser fram emot kreativa anti-tå-betts-tips

Jag och sambo har börjat med att inte leka med fötterna med den lilla nya. Har ju alltid gjort det men nu tänkte jag om man inte leker eller tillåter inte Lanithra leka med fötterna. Inte ens då hon försöker få en på lek genom att bita i fötterna.
Skall se om hon blir då helt tå-bit-fri =) För Lilitha vågade jag först inte leka med fötterna. Hon bet så fruktansvärt och nu smaskar hon i sig strumpor men inte i vanliga fötter.
Funny är en kroniskt socktjuv och det resulterar i att hon även försöker stjäla sockar som sitter på folks fötter även fast hon mkt väl vet att det är förbjudet. Hon kan bara inte motstå så då ska hon ta sockan snabbt och då åker en tå eller så med samtidigt.
Iaf så har hon antagligen en binjuretumör på gång och hon var lite kinkig när det flyttade in nya illrar här så ett tag slutade hon stjäla sockar. Det gjorde mig rätt orolig!
Men nu är hon sitt gamla jag igen och stjäl sockar för fullt oavsätt var socka befinner sig.
Sara
men det är som skrollan, hon biter aldrig mig (peppa peppa ta i trä) men hon hugger min mamma så fort hon kommer i närheten. =/