som vanligt när det gäller iller skall allt ges med måtta. Ger man för mycket utav något som inte tillhör deras diet så kan det vara skadligt.
grundregeln är max 1/2 - 1 tsk godis om dagen. å det e inräknat illergodisar etc.
melon är en frukt, frukt innehåller mycket socker, stärkelse. Så bra elelr nyttigt är det inte. men nån liten bit ibland skadar inte. Förutsatt att illern normalt lever på ett högkvalites foder alternativt barf.

så då var de inge farligt om dom fick en liten liten bit då
nej, en liten bit e helt ok ;)

bra för vi hade inge annat å dom hade vare jätte ducktiga så då gav vi dom en jätte liten bit
annars kan ni ge dem lite torrfoder som belöning. oftast kan man faktikst ge dem samma som de äter normalt som godis. Att de får äta ur handen gör det hela roligare, och de verkar nästan tro att de verkligen får godis ;)
här hemma är dom precis GALNA i melon. blri helt till sig så jag vågar inte ge dom små smakprover av det längre 

#6 Ja, samma här. Särskilt Tiffany älskar allt som hon inte bör äta mer än pyttelite av, eller inte bör äta alls. All möjlig färsk och torkad frukt, grönsaker, mjökprodukter och för att inte tala om choklad! Ibland undrar jag vad hon är för djur egentligen..
åhh, melon vill jag också ha hemma. haha

ja har två stora meloner hemma

ja har två stora meloner hemma

#7> Du har säkert koll på det, men ändå, frukt är inget giftigt bara mindre nyttigt. men choklad är giftigt för alla djur!!! Även i små mängder. Chokladen sparas i kroppen, så även om man ger små bitar då och då så kan det tillslut bli för mycket. och precis som om de ätit en för stor bit så kan illern då dö av chokladen. Så om jag vore du skulle jag inte låta illern smaka ens småbitar…
#0> De flesta illrar gillar frukt. Min iller har just upptäckt hur gott det är med smultron och blåbär i skogen. Så lite frukt kan de få smaka när det bjuds. Bra att veta är dock att citrusfrukter kan va dåligt för magen. jag har en iller som älskar Mandariner, men som oftast kräks strax efter… är väl för surt för magen. De kan även bli dåliga i magen om man ger dem för mycket frukt. Inget farligt, bara de inte får för mycket frukt varje dag, då kan tarmen bli satt i obalans. Mango är mina illrars favvo, och även gul kiwi…