Erik
Fick reda på något roligt idag. Min Erik som jag tog för omplacering för ett år sen har jag inte fått med någon stamtavla till. Men nu hade Sara letat upp honom på Feritage och det visade sig att Robinsnels Woodo här på forumet är Erik mormors farfars farfars far. Det ni!
Så nu måste jag visa Erik stamtavlan så han förstår att han ska leva MINST lika länge som Woodo. Dessutom såg jag att Erik hade släktingar bakåt som kom från Marie Bertholdson. Tycket det var ruskigt roligt att veta iallafall.

Inte Falos woodo väl, robinsnel ska det väl vara? :P
Jag förstår att det är kul att få reda på information om honom, grattis eller vad man ska säga :D

Robinsnels Woodo ska det ju naturligtvis vara.
Och son till Falos Wilma. Nu blev det nog rätt. Man kanske ska tänka lite innan man skriver.

hihi men du va ju i ett glädjerus…skyll på de ;) kul för dig iaf!!!!

Tack, jag skyller på det .

Haha, jamen det är lätt hänt! :)
Så kul, han har släkt både här och var! Vad fin han är också!
och var tacksam att han inte ärvt sin mors temperament

jag har en gåta i min stamtavla å på mina två illrisar

#6 Tro mig det är jag. Sävligare nallebjörn får man ju leta efter än Erik.

jo båda har samma pappa men inte samma mamma på den ena är mamman en vildiller å den andra en tamiller. men jag vill veta längre bak

på mirra så står de F. Nemo M. Lina
på ronja F. Nemo M. Vildvittra(vildiller mamman)
Jadu..det kan bli riktigt svårt. men jag kan säga att dina töser har måååånga släktingar.
Men menar du på allvar att ronja är en vild mix??? alltså 50& vildiller? är du helt säker?

jan karlsson sa de sj

sorry nu förstörde ju jag din tråd förlåt
okej. ooch den släpte han iväg vid 5 veckor? ofta brukar man låta vildmixar vara kvar mycket längre än andra för att få dem någolunda hanterbara. Hur är ronja i sättet nu? bitig? skiljer det mycket mellan henne och mirra i beteende? *nyfiken*

skojjar du dom är som månen å solen mirra hon kan bitas i bland men hon vet att hon gör fel.. men roja oj oj oj hon bet mig i näsan nyss högg .. så hon är i time-out buren
#16 ett tips är att du pratar med andra här på forumet som har vildmixar, där kan du nog få många tips. Illeripilleri har en mix, och ferretgirl har nog 3 (?) Att uppfostra en mix kräver otroligt mycket mer av ägaren än vad en tamiller gör

mm jo vi kanske ska ta oss an en omplasering till en tös iller som verkligen behöver de

Det kanske ni borde fundera på om ni verkligen ska göra. Ta i en iller till när ni har en mix hemma. Som dessutom är tagen alldeles i helsicke för tidigt från sin mamma. Det låter som katastrof tycker jag.

dom tre kommer ifrån samma uppfödare å samma ägare som vi hämnta ronja å mirra. fast den tjejen som vi hämntar nu är 2 eller 3 år
Jag har iaf en bror till vildvittra, visst är dom lite speciella men med lite tålamod blir det trevliga illrar. Han är ju dock inte som dom andra som gärna myser i knät utan mer självständig och ganska misstänksam. Om du har en valp efter vildvittra så har det ju gått ett led till neråt så de valparna kanske är lättare att handskas med men jag har inte träffat någon av dem.

vad heter den brodern då .. vill veta allt i deras släckte både på mirra eller hon döpter till miranda hos öppfödarn jan karlssom och på ronja

Häftigt, kan man ju bara säga!
#22, pm:at dig uppgifter.
jadu rikki…..å plötsligt blev din erik å min stitch släkt! även hos stitch finns där woodo ;)

Vad härligt! Då får du tala om för Stich med att han ska bli jättegammal. Vilken suverän anledning för att ha släktträff nu då.
jag talar om det för stitch dagligen….problemet e att hans hjärna har kapacitet nog att ta in en ny bit information varje dag. så tyvärr vet jag inte vilket av "du ska bli gammal som woodoo" eller "gå på lådan skitunge!" det är som verkligen fastnar.

Med tanke på att han inte verkar lyssna på det sista så kan vi ju hoppas att han lyssnar på det första istället.
ahh så långt tänkte jag inte ;) håller tummarna här hemma å fortsätter torka bajs

haha, ni är inte sluga.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag var väl ändå den som var slug…
vad är feritage för något?

#31: Okej om jag måste välja ut någon av er som slug så må det vara du då :-)
#32: Feritage är en sida där man kan registrera sin iller och deras avkommor. Om man så bara vet vad ens egen iller heter, eller om man har längre stam spelar ingen roll. Mna registrerar in den ändå.
Om vi säger att någon bara vet sin iller och vad mamman och pappan heter och vad de är i för färg eller liknande. Då kan man lägga in det och vips om man har tur fylls ens stamtavla på med fler individer än vad man visste innan. Man kan hitta syskon och halvsyskon, kusiner och bryllingar och fylla på sina led lååångt utan att man egentligen behöver kunna så mycket. Om alla använde detta register skulle vi snart kunna få lite bättre kolla på våra stammar lååångt tillbaka.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
okej. Så jag kan lägga in min iller där då? hur gör man det? är det en förening man går till då? men det är väl bäst att bara skriva in illrar som lever?
det gör du på www.feritage.no och det är ingen förening. du blir bara medlem och sen lägger in illern. Det är bara bra om man liägger in illrar som dött, men skriv då in dödsorsaken. alla info är viktigt för att feritage verkligen skall kunna användas som ett bra verktyg för avelsplanering bland annat. sen kan man även lägga in chipnummer.

Rikki… mina valpar från förra året är tolv genertioner efter woodo… han är ed överallt.

Jisses! Släktforskning är spännande.
Tror det är Kola som har woodo i sin stamtavla
#11 men vildvittra är ju inte ren vildiller eller hybrit i första ledet.. hon är ju "bara" typ 25% eller lite mer om jag inte missminner mig..
Sajtvärd på Iller.ifokus

Även min Stiffler har Wodoo-blod i sig, detta o nobla blod… :-D