Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 540 ggr
kyken
0

bada

Jag undrar om det finns flera som har iller som gillar att bada i vattenskålen för det gör mina illrar jämt och är jätte skoj att bada när husse har bytt vatten i skålen.

Faxlin
0

Jadå jag har ett par av mina som bara älskar att bada i vattenskålen. Medans andra inte gör det. Väldigt individuellt verkar det som.

Har till och med nykomlingen här hemma som kastar sig i vatten ute och simmar och simmar och simmar. Hon vill inte ens sluta.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lolla87
0

inte bada med doppa huvudet oc andas ut så det kommer bubblor på ytan, bobby tycker om att vara vid sjön och doppar nästan hela sig då. men bada i badkaret när det är dags att tvättas det är inte kul!

sarae
0

Rickie var galen i att bada i vatten skålen..vilket ledde till att jag fick byta vatten minst 5 ggr, dugnet runt…. sen skaffade jag en vatten fontän…sen dess, inga fler dyk i vattnet å jag slipper bli väckt vid 3 för att vattnet e slut ;)

TottsiGirl
0

#3 hmm kanske får införslaffa en sådan fontän då nytillskottet här hemma har börjat med att gräva! ur vattenskålen vatten överallt.. suck..

Men i övrigt ÄLSKAR hon att bada och plaskar mer än gärna runt och skålen är tillräckligt stor :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

MissFerret
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har bara haft en iller som verkligen älskade att bada :) Ragge dök och simmade i badkaret… Flöt på en tvättsvamp… dök ner och drog ur proppen i badkaret… men åkte snabbt tillbaka ner igen av suget från mynningen och proppen :)

Bifogar badfotot på min lille Pastell Angora Ragge

MissFerret
0

Min Frasse älskar bad i gyttjepölar och vattenskålar… han börjar med att gräva lite… sen stoppar man ner huvudet och kör runt och runt och blåser ut bubblor genom nosen… När han är klar med det… tar han tag med framtassarna om vattenskålen och drar in den under magen… sen backar han i hela köket tills det inte finns en enda vattendroppe kvar i skålen…

Norrskenets
0

Saga är också en vatten iller=) har köpt en liten balja åt henne så hon kan få plaska ibland, det blir blött men det är bara vatten=)

Faxlin
0

Kan berätta att nytillskottet (Ametist) klarar bra av att bada i vattenfontänen. Att skvätta ut vatten ur den går också bra, dessutom verkar det vara lite extra skoj att kraffsa på kulan där vattnet rinner ner för att se om man kan skvätta bort det liksom.
Ametist är ett vattenmonster. Jag tyckte Crazy var skojig med sitt vattenintresse för det är högt. Men Ametist slår allt jag någonsin sett.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

NoraDede
0

Ja miilo är oxå så att han ska hellst bada hela han i vatten skålen så det blir att fylla på eller byta vatten flera gånger om dagen=)

kyken
0

Jag tog fram en stor storbalja och tömde vatten i dan idag och dom badad som bara den i den.Fast det blev bara doris som fasnade på kortet.

Norrskenets
0

Vi har en samma modell på baljorna tror ja, har du köpt den på Ikea på barn avdelningen?=)

AlbaStiffler
0

Alba badar minst 5 ggr per dag i vattenskålen. Speciellt på natten. Då kommer hon upp i sängen och värmer sig efter sitt dopp… *suck* Jätteskönt med en blöt iller i knävecket… hehehe

TanjaS
0

Nja inte bada kanske men däremot skvätte de ut massa vatten då de drack vatten så de fick bli vattenflaskor här för tt minimera risken för vattenskada… en gång vid en flytt fick jag betala hela golvmattan…

Stinko
0

Pyr doppar hela huvudet i vattenskålen någon gång om dagen och ruskar av vattnet så det flyger överallt! :)

Ceciliaolucifer
0
MissFerret
0

#15 jo visst är han söööööt…… :)

skrollan
0

häör badas det jämt, en dykare är föd här hemma :)