Vår Chips...
Så var vi illerlösa, efter att haft iller sedan -94 är vi nu utan någon eller några illrar. Det är tomt som attan. Igår fick vi låta chips somna in, det gick fort och han somnade med en stor gäspning i min famn, precis som man kan önska. Nu har vi bara att vänta på att dom två nya små yrväderna ska behaga att födas, vi har beställt två en hane o en hona meeeeeen inte har det blivit någon kull än…. men den som väntar på nått underbart väntar alltid för länge… ;o) Vi älskar dig chippe o nu får du leva loppan med dina bröder, mor o farbror på dom gröna ängarna…. Vi ses sen….. Pussar…..

Ohh, jag beklagar starkt eran förlust. Finns inga ord man kan säga som tröst. Det är alltid tungt att mista en vän, och ni har mist alla era rätt tätt.
Skickar tröstekramar till hela familjen.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vad trist. Men skönt med ett odramatiskt slut… :-( Var Chips gammal och sjuk eller? Hoppas han slapp lida bara, det är det som smärtar mest efteråt, att veta att slutet var smärtsamt för dem… :( Bara man vet att man gjort vad man kunnat!
Ni har inte funderat på en eller 2 omplaceringar. Fanns ju 2 söta och unga honor (syskon) här på forumet som skulle omplaceras… va väl Nora_Dede som omplacerade dem?! Annonsen var uppe igår… Spana in dem, så har ni gjort 2 flugor i en smäll, räddat 2 omplaceringsillrar och fått 2 charmtroll själva! :-) Såg superfina ut!

Puttade upp tråden. "Annons" heter den! Tyckte dock såg så söta och pigga ut. Och de behöver säkert ett hem där man har tidigare illervana!
Beklagar verkligen er sorg, jag vet hur ni har det, så stora tröste kramar till er båda.
beklagar sorgen.

skitt fällde en tår där.. jag vet presis hur de känns å förlora en stor vänn i familjen .. beklagar..
Beklagar sorgen!
Sara

Jag tänker på er …. vet hur ni mår just nu
Imorgon måste jag säga farväl till min älskade Frasse… han är sååå sjuk och jag måste släppa taget….
Så Chips kommer strax att få fler illervänner hos sig i illerhimlen….. STORA KRAMAR … Camilla

Beklagar även eran sorg Camilla. Jag vet att detta är tungt. Men som jag sa tidigare, du vet när det är dags. Och det är tydligen nu,
Kramar i massor till dig och erika.
Audiatur et altera pars

#9 *gråter* skulle behöva ha dig här nu… allt är kaos

#10: Men vännen då. Slå en signal om du vill. Kan inte komma till dig hur gärna jag än ville. F*n att vi bor så långt ifrån varandra sådana här gånger.
Men slå en pling på hemtelfonen om du vill.
Audiatur et altera pars

Åsa> Du har inte funderat på att professionellt bli kurator eller liknande? hehehe… skulle väl passa dig perfekt, du verkar stödja alla i alla trådar?! :)

#12: haha, nepp det är nog inget jobb för mig. Som sådan ska man nog helst proffsigt kunna låta bli att gråta med andra. det kan inte jag. jag passar nog bättre som medmänniska bara.
Audiatur et altera pars

Beklagar er sorg för dom illrar som nu eller snart hoppar runt i Nangiala!
Då jag vet att vår Egon blir mer o mer gammal o skrutti så är det svårt att hålla tårarna tillbaka, man börjar ju grina bara man tänker på det!
Måste bara få tillägga att det é enormt härlit att känna denna kärlek som sprids gentemot varandra här inne när någon är lessen o behöver lite tröst!
Mer kärlek behövs på denna planet!
Kram på er!

#14: Du vet vart jag finns när den dagen kommer.
Audiatur et altera pars
#16 Ja, det vet jag vännen =) Är så glad att jag har dig 
Amor vincit omnia

#16 Jag med
synd bara att du bor så långt bort 

#18: Ja det är synd att det är så långt emellan oss. Hade velat vara med dig och stötta dig.
Audiatur et altera pars
beklagar sorgen för er alla och fasar för dagen sjhälv kommer någon gång