Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 782 ggr
kitty
0

Syntetdreads

nu sitter jag och min kompis och tvinnar och kokar syntethår så det blir dreadlock av dom ( extensions).. någon som har erfarenhet av detta och har några tips på vad man kan göra så dom håller länge ( inte tvinngar upp sig)?

mecanique
0

när jag gjorde dreads brukade jag doppa topparna på varje dread i kokande vatten så det smälte ihop i toppen och förhindrade upptvinning. Även knepet att ta lite hårvax på händerna och rulla varje dread mellan handflatorna brukar hjälpa mot risiga dreads. Det sista bör man också göra kanske en gång i veckan medan man har dreadsen i håret för att hålla dem i form. Lycka till med dreadandet:)

JossanH
0

man kan ju alltid doppa det allra yttersta i smält bivax. men se till att det inte blir för mycket. går ju även att använda sig av virknål, och virka i håret..

Har endast erfarenhet av riktiga dreads… ska helt ärligt säga att jag inte är speciellt förtjust i extensions…

Sajtvärd på Iller.ifokus

kitty
0

tack för tipsen :)

jag kokar hela dreadsen 2 ggr.. hänger dom på tork. sedan tvinnar och kokar jag om topparna, tar i vax och slutligen sprejjar jag med hårspray..hoppas dom håller nu :) 

vet ni någonstans man kan beställa syntethår på internet?