Iller iFokus

Iller

Etikettertipsaccessoareraktiviteter
Läst 1011 ggr
Fluffpuff365
0

Rensa öronen?

Tips på hur man kan göra "jobbet" lättare?

[Falo]
0

hålla illern i nackskinnet hängandes med ena handen medan man rensar med andra. Låter brutalt men risken att skada öronen minskar och man får belöna med vetegroddsolja efter varje gång så de får ett positivt minne av öronrensningarna.

Fluffpuff365
0

Itchi sprattlar som jag vet inte vad när man håller upp honom i nackskinnet :/

penisen
0

håller med falo, det är nästan det bästa om du inte skulle ha en iller som ligger platt å njuter av det, vilket är ovanligt ;)

skrellet
0

vincent sprattlar även om man håller han i nackskinnet, lägger en kudde över honom för att inte sprattla med tassarna, och håller huvudet stilla. han är en riktig mardröm att göra ren :P inte ens med vetegroddsolja funkar det :P

Strumpan
0

Jag sätter mig i skomakarställning på golvet, sätter ner Athlaz rumpa mellen mina ben, tar ett stadigt tag i nackskinnet och trycker (lägger) hans haka på benet. Sen är det bara börja skruva topsen i örat. Detta funkar jättebra här =)

Mvh Jenny

[Falo]
0

#3: Har Freja som faktiskt tycker om att få öronen rensade. Hänner lägger jag bar på sidan i knät, enda jag måste tänka på där är att ha långbyxor på mig eftersom hon hjälper till att "klia" med benen…

sezierra
0

Jag brukar försöka ta Nova när hon ligger i "koma" för då bryr hon sig inte ifall jag klipper klorna eller rensar öronen. Det enda hon gör är slickar mig på fingrarna…

babsan
0

#6 haha så gör Snuffe med =D fast efter en stund blir det livat ;)

Soffi
0

Har testat alla metoder på Lucifer. Till och med veterinären gav upp när vi skulle kolla om han hade skabb. Utan att kunna titta efter fick vi recept utskrivet på stonghold. Lucifer bara vägrar vara stilla.

Det enda som har funkat någorlunda är när jag fyllde upp handfatet och stoppade ner honom för ett bad. Antingen njöt han av vattnet eller var livrädd, men han var så stilla att jag till och med kunde rensa öronen med en tops.

AlbaStiffler
0

Man kan linda in kroppen i en handduk, så att illern inte kan sprattla lika mycket. Sen brukar jag ta ett grepp runt halsen. Nästan sdom ett stryptag fast inte så pass hårt…. hehehe, lät värre än vad det är. På detta sätt kan jag hantera hans (Stifflers) ryck med huvudet bättre. Men var försiktig. Mycket försiktig!!! Skadade ju själv Stifflers öga med en tops, eftersom han sprattlade så… 

Vi brukar vara 2 som hjälps åt att tvätta öronen. en som håller och en som hanterar topsen…

Faxlin
0

Lägg illern på rygg häll vetegroddolja på magen och låt illern slicka i sig oljan medans du rensar öronen eller klipper klona.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Falo]
0

#11: det fungerar här hemma då det handlar om kloklippning men så fort husse ska pilla i öronen så blir vetegroddsoljan ointressant.

TottsiGirl
0

#11 & #12 Samma här fungerar bra så länge det gäller klorna men börjar man röra öronen då blir de bara katastrof.

Brukar köra med ett stadigt tag i nackskinnet då går de snabbast och så lite vetegroddsolja efter precis som så många andra här..

Men huvudsaken är väl att man provar, alla illrar är ju olika så de gäller att prova tills man hittar den metoden som fungerar bäst för sin egna iller..:)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Faxlin
0

Ja det är lite olika här hemma med kan jag säga. Men jag har haft illrar man absolut inte kan ta i nackskinnet utan att de blir yxtokiga då har det fungerat med vetegroddolja.

men de är individer.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
0

*puttar till illertjejen*

lolla87
0

en håller i illern och den andra rensar! det funkar bäst! eller det är det enda som funkar! gjorde det idg när en kompis hållde i bobby och så bar har det aldrig gått förr!

smalltowndude
0

Jag rensar öronen och klipper klorna när Pysen sover. Klorna bryr han sig inte om, men han skakar på huvudet i sömnen när jag ska rensa öronen, så jag får hålla honom om huvudet :)

AlbaStiffler
0

#17> haha, det låter smidigt att göra det i sömnen. Men mina vaknar som om jag smällt av ett kanonskott om jag skulle försöka det… har testat… :-P

Xannadu
0

Ett tipps ni som skaffar valpar när det gäller öronen.. Börja redan nu att bara ta tops o peta runt öronen o på öronen 1 gång i vecka då blir dom vana o man behöver aldrig bråka med dom.

När jag hade iller hade jag aldrig problem för dom var vana från när dom var små. Hade till o med en som älskade att få öronen rengjorda.

Sarah
0

Jag lägger en klick vetegroddsolja på magen och tar ett grep om nacken, men ser till att de når oljan hela tiden nästan.

skrollan
0

puttputt