Valpsidan klar!
Äntligen fädig!
Efter några timmar framför datorn har jag nu satt ihop en sida med bilder på En illervalps utveckling. Ännu är det mest bilder, kanske skriver dit mer text någon annan dag.
De nedersta länkarna bilder på valparna som lite äldre.
Hoppas att någon har nån nytta av detta, annars tar jag bort den 
Skriv här om det är nått som inte fungerar som det ska
Amor vincit omnia
Kanske skulle ha lagt till länken också….
Amor vincit omnia
Åh vad söta valparna var. =) måste in och kolla in din sida på en gång.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Kanske bara jag som har problem att se en bilder på Dag 53, 57 sista bilden längst ner på båda. Den kan inte jag se.
Men annars såg jag alla bilder. Åh så söta dem är. =) Man får ju inte mindre valpabstinens av att se det här. =))
Valpisar…
…nu längtar man ännu mer. Vilken bra sida!

Ohh, vilka sötingar.
Kom du ihåg att jag skulle få bilder till artikeln i samma ämne?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Kallas illerungar valpar? Det hade jag inte en aning om. Tänk vad mycket nytt man lär sig hela tiden.
Jag är allergisk mot hundar, hästar och katter. Hur är det med illrar? Är de allergiframkallande?
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Jag var allergisk mot samma som du förut. Men vi skaffade iller när jag var 6år. Efter ett tag blev jag allergisk mot iller. Men idag är jag inte det. Så jag vet inte vad man ska säga om det.
Det man kan göra är ju och testa och umgås med iller i några dagar. Det skulle jag rekommendera.

Många som har allergier mot andra djur kan klara iller. Men visst finns det de som verkligen får iller allergi också, fast inte så många.
De flesta allergiker brukar dyka upp på hösten lite lagomt när de kommit underfund med att illern inte är det lättaste djuret att ha.
Audiatur et altera pars
53 och 57 är nu fixade, samt en bild ändrad på dag 49
Åsa: alla bilder som jag satt ut + flera finns på skivan du får imorgon =)
Amor vincit omnia
Allergin kan komma hos den man minst väntar sig. Admiralen kom tillbaka till oss, pga allergi. Hans ägare var allergisk endast mot iller, inget annat djur.
Fast när vi skaffade xander så fick jag utslag och så. Men det gick ner rätt snabbt. Vilket var tur. För jag ville verkligen inte vara en av dem som gör sig av med en iller pga allergi.
Idag mår jag superbra.
#9 Va bra då måste jag gå in och titta på dem bilderna. 
#11 Han kämpade mot sin allergi i ett år. Han vägrade även att kastrera Asmiralen, för han ansåg att han var så bra i färg och temperament, att han skulle användas i avel. Kravet på nya ägaren var att det skulle vara en uppfödare.

Vad bra då har jag lite jobb framför mig sedan då. hihi
Men sådant trevligt jobb sedan.
Audiatur et altera pars

Åh vad söta =) Är det en av dina kullar Veronica??
Tänkte på två saker…
Hur lång är en valp som nufödd? Lite svårt att få en uppfattning genom att bara se kort.Att den är kort ser man ju men hur kort???
Sen såg jag att dom inte öppnat ögonen förrän dag 30. Tar det så lång tid för dom att få upp ögonen eller sov dom bara på tidigare kort?! 

vilka sötisar (:

Va inne o tittade på din sida o insåg att där lgå Schnappy på några bilder från Flygande Illern. alltid lika spännande o hitta sina illrar på hemsidor man inte visste om att dom fanns på. 
mycket roligt att få följa illrarnas första tid i bilder det är nästan så att man skulle "själa"en av Ammi när hon har valpar
fast då skulle hon bli arg på mej.

Visst är det roligt att följa valparna utveckling. Man blir sååå sugen på småttingar.
Välkommen hit christer64! Trevligt med lite nya användare också.
Audiatur et altera pars
#17 Ska du svika Admiralen. 

haha, så du tycker det är okej om de stjäl Admiralen då med andra ord. fniss
Audiatur et altera pars
#14 Ja Elin, det är lätt att vara efterklok =) Man skulle naturligtvis ha lagt dit nån sak för att se hur stora de var (som jag gjort på ett koer med batteri). Får försöka komma ihåg det när jag knäpper nya på årets ev kull.
Och nej, de låg inte och sov varje gång jag knäppte kort på dem =)
Korten är på min senaste kull 2003, har ju inte blivit någon efter det…=(
Amor vincit omnia
#20 Det är jag så van vid. Kollar alltid extra att Admiralen finns där han ska vara, när dom två har träffats. 

#22: haha, låter lite som Trine och Roar när jag är i närheten av Josefin då. ;-)
Audiatur et altera pars
#23 Nånting ditåt skulle jag tro. :-)
Jag vet ju att han aldrig skulle skaffa sig iller, innan han har möjlighet att ge illern den tid som krävs. Så den dagen han vill ha en valp/omplacering, så är han självskriven så snart vi har några.