Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1593 ggr
NoraDede
0

Annons Nora & Dede =(((

hej hej!

Efter att ha funderat en tid så har jag kommit fram till att sälja/omplacera mina två iller flickor som blir 3 år den 24 augusti. Säljer dom pågrund av att jag och min iller hane och dom inte kommer överens.
Dom är chippade och även vaccinerad.(vaccinations intyg och andra papper finns)
Dessa två flickor behöver en säker iller hand eftersom dom kan vara väldigt vassa, och hellst ett hem där dom är ensamma eftersom dom kan ha svårt att komma överens med andra illrar.
Jag kommer att skriva ett kontrakt med köparen där det står att om den nya ägaren inte kommer att kunna ha kvar dom så skall dom åter tillbaka till mig.

Det som följer med är det jag fick med när jag köpte dom och deras älskade mysfiltar och leksaker.

OBS!!! Dessa brudar säljes bara om jag finner rätt hem till dom. Och tänker inte Sälja dom var för sig eftersom dom är syskon och levt tillsammans hela livet.
Så skriv ett mail till mig där ni berättar om eran livsstil och iller vana.

MVH Erika

NoraDede
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en bild på töserna

babsan
0

så söta dom är =) jätte bra annons =) hoppas du hittar nåt nu då :) lycka till !!

NoraDede
0

http://www.blocket.se/vi/12720559.htm?ca=4_s

#2 tack det hoppas jag oxå=) det är det bästa för dom

NoraDede
0

*putt*

Norrskenets
0

*puttar upp tråden*

skrellet
0

ska du inte försöka sära på dom så dom kanske lugnar sig ?

NoraDede
0

#6 jag har inte hjärta till att sära på dom så mycket som dom älskar varandra sen kan jag inte välja vem jag skulle behålla*gråter för full hals*

Norrskenets
0

#7 huga, förstpr dej gummanGråter

NoraDede
0

det är ng bara att vänta och se om deras rätta he skulle dyka upp nu

NoraDede
0

*putt*

skrollan
0

nej, inte sära på dom. Det tycker jag du gör rätt i att inte göra, en sak att du är tvungen att sälja dom, men inte sära på dom !! lycka till =)

NoraDede
0

#11 tack för att du håller med mig. ja det är ju som att jag skulle bli särad från mina syskon och inte få träffa dom mer.

NoraDede
0

*putt*

skrollan
0

ja, precis. men kånner medlidande med dom=(

NoraDede
0

ja men jag har fått ett mail av en som intresserad nu men jag får se hur det blir och om jag känner att det är rätt hem så klart

babsan
0

#15 hoppas att det är rätt hem nu då :) lycka till =)

NoraDede
0

#16 ja jag har tyvärr inte pratat med denna person så mycket ännu så jag vet hur den har det med illervana med mera men som sagt jag väntar på mer info=)

babsan
0

håller tummarna ;)

NoraDede
0

ja samma här=)

NoraDede
0

*putt*

NoraDede
0

*putt*

NoraDede
0

*putt*

babsan
0

*putt*

NoraDede
0

inge verkar vilja ha mina töser=(

Sara
0

Det är svårt att omplacera nu i valpsäsongen. Dessutom är det inga lätta illrar enligt din andra tråd om dem.

Tålamod min vän, tålamod. Skrattande

Sara

sarae
0

var beredd på att det kan komma att ta lååång tid. även för mig har det tagit månader att hitta det perfekta hemmet på sistonne. de flesta vill ha valpar…

babsan
0

*puttar*

NoraDede
0

ja jag vet att det kan ta lång tid men måste ju putta upp tråden så den syns=)

TizzeTazz
0

*Putt* :)

NoraDede
0

*putt*

ferretgirl
0

Det är synd att jag har illrar själv, hade annars gärna tagit hand om dom små skönheterna. Har ca 7 års illervana. Men som sagt jag har själv 8 illrar + 2 vildmixtjejer (dessa två mixar söker också nya hem då dessa inte går samman med mina andra illrar, bara deras bror och Nanooq), så jag tror inte dom fixar det här.

VeronicaKahlbäck
0

#31 kommer du omplacera dom tillsammans?

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

NoraDede
0

#31 hehe tack för omtanken men du har ganska fullt hus du=)

NoraDede
0

*putt*

NoraDede
0

*putt*

babsan
0

*puttar*

Norrskenets
0

putt putt

babsan
0

hur går det ?? hittat nåt ?? :)

NoraDede
0

nej inget som verkar bra=(

babsan
0

va synd :/ jag hade säkert kunna ta dom om Bab´s inte vart så förbaskat elak mot allt å alla :P

NoraDede
0

#40 haha ja dessa brudar kanske behöver någon som som är så det blir lixom hårt mot hårt då kanske antingen töserna lär sig att sluta vaar elak eller så gör han det hihi

ferretgirl
0

Skulle vilja omplacera dom tillsammans då dom nu är så vana vid varandra, men då dom är mixar, och Ekectra är som hon är. Så tror jag inte att det finns någon som vill ta båda tjejerna och fortsätta med fostringen. Som kan bli livs lång på en mix då dom inte är som en vanlig iller vad gäller biteriet. Dom biter för det första mycket hårdare, och för det andra så kan dom få för sig att tugga. Detta har ioch för sig bara hänt en eller ett par gånger.

NoraDede
0

#42 öhhh va?

ViktorMarina
0

Hon berättar ju om sina tjejer, om hur hon vill omplacera dem, som #32 frågade om.

NoraDede
0

ok hade missat de sorry=P

trodde jag hade hittat ett bra hem fick ett super bra mail av en kille som beskrev det super perfekta hemmet för tjejerna och han hade lämnat nummer i mailet och ville att jag skulle höra av mig när jag kunde så att det var lättare att prata med mera och när jag gör det så kommer jag fram till denna kille och han fattar inget alls. Sen får han reda på att någon har skickat mail till mig och utgett hans mail och nummer=(

ViktorMarina
0

#45, men hallå, vad är vitsen med det?! Förbannade sandlådefasoner.. Så trist att folk tycker att det är kul att göra så!

NoraDede
0

ja jag sa det till han att gud vad omoget av dom som gjort det då. för han bad så mycket om ursäkt men han va tyvärr inte intresserad.

babsan
0

synd att det var så =( j*vla idioter det finns alltså =(

NoraDede
0

ja blir så förbannat less hur fan ska man våga lita på andra mail nu då =(

NoraDede
0

*putt*

NoraDede
0

*putt*

Norrskenets
0

Hug går det för tjejerna dina?

NoraDede
0

inget ännu=(

Fluffpuff365
0

Synd att jag har en hane :/ Min pojkvän funderar på Att skaffa iller. Men han är mycket hos mig och jag har ju min hane. Hoppas att du hittar någon seriös och bra människa som kan ta hand om dem.

ViktorMarina
0

#54, Men vad är problemet med att du har en hane? Planerar du att hålla honom okastrerad?

Fluffpuff365
0

Nej Nej inte alls. Han ska kastreras, men jag menar att hennes töser går ju inte ihop med hennes hane. Fast å andra sidan kanske min skulle gå ihop med dem. Han är ju så nyfiken på allt och alla.

ViktorMarina
0

Jahaa, jamen det har nog mer med personkemi att göra! Fast jag vet inte, bäst vore kanske om man inte hade några illrar alls innan eftersom de inte verkar gilla andra.. Men å andra sidan så kommer ju tjejerna till ett nytt hem och har alltså inget revir där..

Men de kräver nog illervana, tjejerna!

Fluffpuff365
0

Jo. Hoppas hon hittar någon bra :)

ViktorMarina
0

Ja, absolut! Hoppas verkligen det rätta hemmet dyker upp för systrarna!

NoraDede
0

Ja iller vana bör man ha. och dom dänger nya illrar sen går dom och lägger sig men eftersom miilo hela tiden är på dom och vill busa så slår dom nästan ihjäl han. så det kan gå med andra illrar. Problemet är bara att jag vet ej vad jag ska göra om ingen är intresserad jag kan inte låta dom vara utan kärlek resten av livet… =(

Norrskenets
0

håller tummarna att det ska komma nån intresserad snart och puttar upp tråden i hopp om att nån intresserad ska se den

NoraDede
0

*putt*

Fluffpuff365
0

vart bor du?

NoraDede
0

#63 timrå/ånge

Fluffpuff365
0

jag fick nog IG i geografi tror jag och är för lat att kolla upp, men en gissning på skåne kan det vara rätt?

sarae
0

#65 norr om gävle ..typ sundsvall gissar jag på

Fluffpuff365
0

Haha XD Som sagt Ig i geografi ^^

NoraDede
0

jag det ligger vid sundsvall

JossanH
0

ja, själv skulle jag aldrig kunnat omplacera gamla vänner framför nya.. hade jag varit som dig så hade jag sett till att funka bra med mina nuvarnade djur innan jag skaffat nytt… men det är ju jag det… antar att det finns många som inte resonerar som jag längre…

Sajtvärd på Iller.ifokus

sofie
0

#69 Här är en som håller med dig. Vi har alltid kämpat länge när det vart att det inte klickat direkt. Men skulle det nån gång inte funka blir det den nya som får flytta.

Ilokay
0

men om jag fattat rätt så är det väl inte det som är anledningen till att hon letar nytt hem till töserna, utan det är för att HON och dom inte går ihop.. eller har jag fattat fel?

NoraDede
0

#71 ja du har rätt.

#69 & #70 ta och läs allt innan ni klankar ner på mig…det känns nog jobbigt för mig att omplacera dom men dom och jag går ju inte ihop, dom biter ju mig så fort dom hittar bar hud på mig och ibland även annars….

JossanH
0

#72 jag vet, jag har läst allt.. vet många som har haft det så där det har löst sig.. antar att du och jag inte resonerar lika- That´s it. Hoppas iaf att dina tjejer hamnar i ett bra hem där dom kan stanna livet ut!

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
0

Min första iller var så där. Bet överallt. Och jag som var ny på illrar gick och gömde mig.Generad Men….med massa jobb och tålamod blev det (nästan) iller av honom med. Han är fortfarande den jag hör ihop minst med men flyttar gör han ju inte iallafall. Sen ifall de inte går ihop med andra. Jag har mitt exempe Oliver som flyttade in i januri. Han och Erik bråkade tills juni. Sen bara vände det och de blev bästa vänner. Allting kan hända när man ger det lite tid.

Sara
0

Håller med om att man inte ska ge upp för lätt, men jag tror att om man känner att djuren kan få det bättre nån annanstans så ska man gå på den känslan.

Sara

NoraDede
0

#75 tack för att du iaf förstår =)

Sara
0

# 76 Tror varken illertöserna eller du mår bra av att ni inte kommer överrens. Rädd i sitt hem ska man inte behöva vara och jag tycker nog att du gjort ett gott försök. Glad

Sara

NoraDede
0

#77 jag skulle kunna fortsätta undvika dom och kunna gå och vara rädd men jag tänker mer på dom att dom behöver ett hem som vågar ge dom kärlek eller vad man ska säga

Sara
0

# 78 Och det skulle ju varken du eller tjejerna må bättre av, så jag tror du gör helt rätt i att försöka hitta ett annat hem till dem.

Sara

NoraDede
0

#79 jo precis det är ännu ingen som nappat på min annons här eller blocket men jag ska skriva ut en lapp imorgon som jag kan sätta upp på arken i sundsvall och sen kanske i centrum där jag kommer att bo. och sen kanske någon vet om några bra annons sidor på internet?

NoraDede
0

putt

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.