Omplaceras honor
Hej!
Igår kväll flyttade två honillrar in tillfälligt hos mig efter att ha hämtats från ett, minst sagt, olämpligt hem. De har bott i en liten kaninbur och fått äta friskies…
Båda är ca 4 år (men tidigare husse var inte särskilt säker) och kastrerade. Väldigt snälla, gosiga och bits inte. Hur säkra de är på lådan har jag inte hunnit få en så bra uppfattning om. Nu bor de i köket och har toalådor/tidningspapper i hörnen. Det har varit lite bajs och kiss här och var på golvet.
Deva verkar okej i hullet men Kathinka (den lilla) är dels väldigt liten i storleken men också mager. Hon har även sk sommarsvans och ser lite rosa/rodnad ut på vissa delar av huden. Båda, men särskilt Kat, har för långa klor (ska försöka åtgärda under dagen).
Har inte hunnit få tag på illerfoder, men hade några små påsar spädkattfoder som kändes som en bättre lösning näringsmässigt. Går det att få tag i illerfoder en söndag i Gbg?
Illrarna finns i Gbg och vill komma till ett illerkunnigt och kärleksfullt hem. De vill tränas med positiv förstärkning och enbart mjuka händer. De förtjänar att få bli riktigt bortskämda resten av livet. De trivs väldigt bra ihop och flyttar tillsammans.
På bild syns Deva.

Verkligen fint av dig att ta hand om tjejerna ett tag. De kanske inte är i bästa skicket just nu men de är i alla fall söta =D
Det bästa fodret du kan få tag på om det finns en zoobutik med bra utbud inärheten är Orijen cat and kitten, påsen med gult på.
Det är mycket bättre än Friskies i alla fall. ^_^ Applaws är också bra, men då fodret med kyckling, inte det som är blandat med fisk.
Men om du har tid att beställa så vet jag att AHMS illertorg har Meadowland mix, Ferretplanet har rEVOLOUTION och på animail kan man beställa carnia lynx.
Det är lite av en foderdjungel, hoppas du hittar något som funkar.

#4 Ja, det är helt underbara! Jag har inte så mycket till iller-erfarenhet, men de är väldigt lätta att ha och göra med. Nyfikna, snälla och hittills helt bitfria.
Tack för tipsen!

Putt!
Det är verkligen två helt fantastiskt snälla och gosiga tjejer. Idag har vi klippt lite klor :)
Jag nås dels här och på:
0739-635120
Deedee, jag förstår inte. Varför måste de flytta igen? Kan de inte bo hos dig? Du har ju en annons här där du söker omplacering…
Jag börjar bara må dåligt av alla stackars pälsar som flyttas hit och dit. Snälla, behåll dessa damer. Älska dem den tid de har kvar. Låt dem inte flytta igen. Det är så himla stressande för dem.

Fattar inte heller, först söker du en omplacering och sen duger inte de här?

När jag sökte iller här hade jag bara degusar hemma. Nu bor här även en katt permanent och två av mina degusar har fått diabetes (felaktig utfodring i tidigare hem). Jag har inte längre tid eller utrymme för fler djur. Jag kommer ha illrarna tills de får ett permanent hem.

Tråden kan låsas!