Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 469 ggr
Tamtam
0

katt & iller

Hej. Min dotter räddade en liten katt unge från ett stall och nu har vi honom hemma. Jag vet inte hur jag ska göra nu. Måste ju pressentera honom för mina iller tjejer här hemma men jag är lite rädd för att dom är för "vassa" mot honom. Han är ju så liten och det är väldigt tuffa tjejer jag har! Är det någon som vet hur det funkar? Kan dom skada honom? Om det skulle gå bra i början, kan det då gå illa efter ett tag? Märks det direkt om dom inte gillar honom? Vad tycker ni att jag ska göra nu? Väldigt tacksam för svar !!

Tamtam
0

Ingen som vill svara???

Zandrama
0

Hur gammal tror ni katten är?

När min fd rummis flyttade in hos mig för ett år sedan så hade hon med sig en katt med 5 kattungar på ungefär 8 veckor. Jag lät dem vara isär från mina illrar då kattungarna var sådär små och försiktiga och antagligen inte kunnat säga ifrån om illrarna gav sig på dem.

Men när kattungarna vuxit till sig och busade mer hårdhänt med varandra så lät jag dem vara tillsammans med illrarna.
Då hade jag två illertjejer. Majsan tycker det är skit kul att jaga katterna, men är på tok för hårdhänt mot dem för att dem ska gilla henne :P Så är det än idag. Izzy gillar att jaga dem när hon är busig, annars låter hon dem vara.
När vi fick Mimer i våras så var han bara nyfiken på katterna. Och i dagsläget så brukar han busa med min ena katt :)

//Belinda aka Zandrama