ang. fällning?! *glömsk*
hmm, hur var det nu igen.. vet att jag har läst i något forum om tips på hur man lätt och effektivt hjälper illern med sin vårfällning - men hur var det nu igen?? Något med en handduk? Finns det andra bra tips??
- Har totalt hjärnsläpp! 
Mvh Tessan

har hört att man kan ge som lite parafinolja ibland för att hjälpa dom att inte få hårbollar men ja vet inte.
o sen att kamma/borsta dom eller blöta en handduk o gnugga dom lite me.
Jag borstar och/eller kammar mina illrar när dom börjar sin fällning på våren, detta för att dom ska slippa få i sig så mycket päls. Dom har lika lätt som kattor att få pälsbollar i magen, och dom kan vara svåra att få upp. Dessutom så får dom även Royal Canin mat som är speciell för kattor som lätt får pälsbollar, den underlättar om dom skulle behöva spy upp dom.
Trollet.
Tack för tipsen! Tipset med handduk som jag kom ihåg lite av, var kanske inte svårare än att den ska vara fuktig och gnuggas lätt..
angående kamning, - vad har ni för kam, ni som kammar era illrar? Den måste väl vara väldigt tät, för att fungera bra?

Jag har en kam jag köpte från H&M och sen funkar helt okej =P

Jag har en minikarda som är gjord för katter. Funkar jätte bra.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
DG: Ok, en "människokam alltså"..! =) Jag har faktiskt testat med en vanlig kam på Julius, bara för att se om något händer, men icke..
Åsa: aah, en karda kanske skulle kunna funka..
Efter att ha haft olika husdjur i ett antal år, så börjar jag bli rätt trött på alla inköpta borstar, kammar osv, som man snabbt konstaterat INTE fungerar som man hade hoppats på!
- Men som jag alltid gnatar om, "skam den som ger sig.." =) Kanske några tips kan hjälpa en i "pälsdjungeln"