Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 889 ggr
tove.mcgrath
0

Rätt mat?

Jag tänkte beställa hem mat så det finns när jag får hem illern. Vilket är bäst av orijen och carnia lynx? Och om jag tar orijen är den cat and kitten man ska ha?

Rebellkatten
0

Hemma hos mig så har vi blandat Orijen (den gula påsen) och Carnia lynx. 

För då gör det inte lika mycket om inte får tag på båda på en gång när man ska köpa nytt. Och om man måste byta ett foder blir introduceringen av nya fodret lättare då de fortfarande har kvar en sort som magarna är van vid. 

Det kostar kanske mer att beställa båda på en gång. Men för oss har det tagit 9 månader innan påsarna har tagit slut. På en iller.

regskylt
0

Orijens foder till katt är för både vuxna och ungar. Vilket som är bäst är en smaksak, båda är liks bra skulle jag säga

JossanH
0

Ja, det är cat and kitten du ska köpa av orijen. Fodren är likvärdiga men Carnia är väl snäppet bättre gällande sammansättningen men själv upplever jag att orijen är snällare för magen. Det bästa är förstås om en öppnad foderpåse inte får stå för länge utan att man köper mindre påsar eller fryser in torrfodret i mindre påsar om det tar lång tid innan det går åt (det kan man tex göra för att vara säker på att eventuella foderkvalster dör).

Sajtvärd på Iller.ifokus

tove.mcgrath
0

Okej jag köpte carnia eftersom orijen inte fanns i lager men eventuellt blir det orijen i framtiden då nässjö djuraffär eventuellt ska köpa hem det för min skull :) de är super bra och är villiga att ställa upp och underlätta för mig och min lilla Coco som han ska få heta :)