Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 915 ggr
Theres
2

Illervakt i Oktober

Nu är det så att mina familj + en annan ska åka till Spanien i oktober till vårat vanliga ställe, och vi ska ha 50årskalas där. Men jag kan inte hänga med för Melwin går på medicin och jag vägrar lämna honom hemma när han är sjuk.
Men han har varit sjuk sen i maj (vad jag vet om), alltså sen jag kom hem från Spanien förra gången i stort sett, och han har inte blivit varken sämre eller bättre. Eller jo bättre har han ju blivit i.o.m medicinen.

Alla andra har redan bokat biljett och åker från Växjö, men jag har inte bokat än. Kom på den smarta idén att det går direktflyg från Skavsta, eller något annat ställe (yeay, Ryan Air) så om någon kan tänka sig att passa Melwin och Epona när jag är borta så kommer jag upp med dem, lämnar av dem, gråtar en skvätt, försäkrar mig om att medicineringen utförs på bästa sätt, gråter lite till, och åker direkt till närmsta flygplats.

Någon?
D.v.s om Melwin är lika pigg om en månad. Annars vägrar jag :)

golf.ifokus.se

Theres
0

Kan ju även tala om att de andra åker 4-14 oktober så det är någon gång då det gäller. Funderar på att åka 6-14 eller 13:e. Någon? :-)

golf.ifokus.se

Theres
0

:-/

golf.ifokus.se

MizzyD
0

Hade gärna hjälpt till men tror inte det går, kram!

JossanH
0

Har varken plats eller tid för fler tyvärr..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Theres
0

De kan bo i sin valphage ^^

golf.ifokus.se

JossanH
0

#5 galler hjälper inte mot klåfingriga ungar ;) och jag har redan 2 läger som jag måste finna tid till att aktivera.. Så mina ensamkväller efter att barnet sover består oftast av en himla massa illrar ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sneylill
0

Hej!

Jag kan tänka mig att vakta dina illrar. Mitt namn är Amanda och jag är en 18-årig tjej bosatt i Stockholm. Jag bor hemma tillsammans med min äldre syster och mamma och pappa som alla är djurvänner. Min syster har tidigare erfarenhet av illrar (haft 3 illrar) och jag har själv blivit iller intresserad. I framtiden skulle jag vilja skaffa illrar och vill därför prova på att passa innan. Jag har föräldrar som backar upp mig och en illererfaren syster som hjälper mig. Men jag har några frågor: 

• Är illrarna försäkrade?
  • Är dem rumsrena?
  • Hur är dem i temperamentet?
  • Finns det möjlighet att du hämtar och lämnar dem i Stockholm?
  • Exakt hur många dagar rör det sig om?
  • Vad är det för sjukdom Melwin har?
  • Går dem på BARF och/eller torrfoder?

PM:a mig så kan jag skicka mina kontaktuppgifter och om du har några frågor så är det bara att fråga på!

ekarismaa
0

Vart bor du någonstans ? tänkte om de är nära så vet jag en som kan vara iller vakt

Theres
0

Tack alla som kan tänka sig att ställa upp. Men detta gäller inte bara vanlig illerpassning utan det handlar om en sjuk iller så även om jag är i desperat behov av hjälp så kan jag aldrig lämna dem till någon annan än någon med fruktansvärd illervana och gärna någon som har haft iller med insulinom också. Mycket krav :) Det biter inte klåfingriga ungar och de kan aktivera sig själva i 10 dagar ^^

golf.ifokus.se

JossanH
1

#9 mitt samvete skulle säga annat gällande aktiveringen.. Jag skulle drunkna i läger och tjuriga illrar :S OCH vi har inte ens plats för en hage nu. Vi bor för litet och jag har alldeles för lite tid för det också. Skulle dö i en stressatack.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Theres
1

Jag har ändå fått missfall för femtioelfte gången så lär blöda när vi ska dit så jag inte kan bada då det är ingen idé att jag hänger med… Annars kanske min kompis som brukar passa dem kunde, fast då får de bo i bur.

golf.ifokus.se