:(!
Familjen är borta, pojkvännen är borta… Här sitter jag helt ensam (förutom med hundarna och illern) och har supertråkigt. Kan ingen bo här i närheten? :( Spontan illerträff skulle ju vart något. Tips på vad jag kan göra för att slippa vara uttråkad?
gosa å leka med pälsan! prova klickerträning eller agility eller så…. finns en jätte häftig film här att bli inspirerad av
Han är tråkig och sover… :(
peta på honom ;) hehehe
eller så kan du sy eller göra någon kul illerpryl..
petat har jag gjort xD. Sy är inte min starka sida, tror inte ens att jag har symaskin ^^ Men jättebra tips annars :D
okej….surfa runt å kolla efter iller prylar på nätet ;) lite shopping eller dreggel e väl aldrig fel…. kolla www.ferretdepot.com www.hammockyhammocks.co.uk www.ferretcouture.com
OH! Detta är kul. Nu börjar det likna något :)
Gör en laburint genom att sätta ihop kartonger. Det blir inte så vackert med inredningen, men illrarna ÄLSKAR det!! =)=)=)
Mvh Jenny
Haha! Bra idé! Har ju massa kartonger nu när jag har köpt lite grejer.
Hade så tråkigt att jag la ett tusenbitars pussel… Började i går. Satt uppe halva natten och sen när jag slutade såg jag allt i pusselbitsform…

Du får gärna ta fina bilder på din iller ;)
Ja, bilder tackar man aldrig nej till =). Du får göra en laburint och ta ett foto på pälsen därinne =)
Mvh Jenny

Även jag har tråkigt! Då min pojkvän sover, och min iller sover också…
Kan inte heller göra något av dessa tips. Vill tex inte ta upp illern och fota henne, då hon ligger i en hängmatta under soffan… Har inga kartonger kvar tror jag att bygga laburint av…Tror inte jag orkar dregla över illergrejer på internet då jag helst inte vill sitta här :P Hehe..
Illa! :)

Men jag då….jag är hemma hos mamma och lillasyrran UTAN pälsar. Hela min släkt är allergisk så det är djurförbudhär. Vilket betyder att jag nu har varit utan min flock ända sedan kl 11 i förmiddags. Inte kul. Hur roligt är det tex att titta på tv utan en iller att klappa?? Min syrra tycker jag ska klia henne på ryggen men det är liksom inte samma sak. Inte lika mycket päls om man säger så.
#12 du får säga åt henne att odla lite hår på ryggen om du ska klia henne ;)
Mvh Jenny

#13 Jag ska genast framföra detta. Som om hon inte tyckte att jag var nog knäpp ändå.
Nu har jag gjort 2 nya sovplatser. Den ena funkar som leksaksgömma^^ Kan ej ta bilder… Kameran är poff borta:(

#15, Vad roligt :D Hoppas din päls uppskattar dom. Jag har fixat några ställen till min, men hon vill vill inte sova där :( En ignorerar hon och andra poppar hon bara runt i. hehehe.
Haha. Fick fixa en ny bajslåda också eftersom att han gärna vill bajsa på hörnet till min garderob. Fick bli en kartonglåda så länge :)

Jag har endast låder i kartong här, eftersom att jag inte är hemma.
Skall hem om ett tag, och kör på kartong tills vidare. Fungerar lika bra som vanlig låda. :D NÄstan så jag funderar på att fortsätta med det, det funkar ju superbra…billigt.
Känns ju inget kul att släpa med sig massa låder på tåget heller, hehe.
Denna här var jag inne på Tradera och köpte, kanske där är något intressant för en billig peng. Denna kostade mig ca 250:- och då skickas den hem med posten, kommer i nästa vecka någon gång. Den kan man väl ha ett par 3 illrar i när man transporterar dom mellan t.ex hemmet och vetten, tar ca 5 min med bil.

#19 åhh vad smart :D vet du vart mer man kan köpa sån :)??
Möjligen i en djuraffär, den jag har köpt, köpte jag på en Tradera auktion och vann. Har man tur kan man få grejer jätte billigt där. Men annars är det nog bara djuraffärerna som möjligen har sådana.

#19 Tänkte bara säga att jag har en liknande sån. Har helat tiden tyckt att den har varit jättebra och lätt att ha med sig. Tills vi var på väg till HC-träffen med bil och helt plötsligt är det massa illrar lösa i bilen. Då har de slitit loss nätet precis i sömmen vid dragkejdan och klivit ut helt enkelt. Så den är inte precis rymnings-säker.

#22 tur att du sa det :O blir inte en sån heller nu då :( haha
Får hålla koll när vi kör till vetten. Kommer inte att ha den när vi ska t.ex på Flygande iller, då ska jag ha en riktig gallerbur som dom inte kan ta sig ut ifrån med mindre att jag släpper ut dom själv där ifrån. Den liknar lite denna här nere.

#20 även jag hade en sån…det tog nog inte mer än 20 min i bilen innan jag hade illrar lösa i baksätet på motorvägen ;) så har man kraffsande illrar så är den tyvärr inte att rekomendera
Beror nog lite på hur stora illrarna är, och om du som jag ska göra trä extra ståltråd mellan gallerna. Då har dom inte en janne på att sig u.

http://www.tradera.com/Hund_Katt__Mat_Vattenvaska_i_ett_NYVARA_-auktion-44919032
här hittade jag något kul också!:)

Gör om till länk