Iller iFokus

Iller

Etikettkunskaps-trådar
Läst 729 ggr
Nix
0

okastrerade ihop

Kan man ja två stycken okastretade valpar ihop??

enbartmalin
0

Ja, så länge dom inte är i brunst.

Hälsningar Malin

Nix
0

Ok o ödet borde dom inte bli innan 6 månader om jag förstått det rätt?:-] Men chipp kan man sätta in tidigt?

enbartmalin
0

Brunst kommer vanligen till våren, men kan ske tidigare beroende på klimatet och ljuset där dom bor.

Känner du dina illrar väl och har läst på ordentligt så kan du inte missa brunsten och där med när det är dags att dela på dom.

Suprelorin kan du sätta in innan, kontakta din veterinär för mer info om hur och när dom gör det.

Hälsningar Malin

JossanH
0

Är valparna av olika kön kräver det förstås att man har mer koll på brunsten än om det är 2 hanar. Ska man sätta in ett suprelorinimplantat på dom så är det bäst att göra innan de helt blivit könsmogna då risken finns att det tar längre tid för dom att gå ur brunsten och honorna blir lättare skendräktiga.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Nix
0

Ok. Det är en hona o en hane. Men hanen har nu små "kulor" eller va man ska säga.. Ni om ni har satt chipp hur tidigt?

Mixxy
0

#5 jag har för mig att Valle fick sitt första chip när han var runt 6 månader och Hoffa när han var runt 7 månader.

JossanH
0

Hanar brukar ha små kulor redan som några veckor. Jag chippade nog Marcello och Vicente vid 5-6 månader. Chippa när du märker av små förändringar som att han börjar lukta mer, revirmarkera och få större kulor.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Nix
0

Ok tack så mycket för alla svar :-)