Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 737 ggr
Grodan
0

Favoritgodis?

Vilket är Eran iller/Era illrars favoritgodis?

Vad kan en kräsen iller tänkas vilja ha?

Bra snack vid klickerträning el dyl?

Berätta gärna. Jag behöver lite tips.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

sotlynx
1

Torkade små kycklingbitar och vetegroddsolja.

Keen
0

När jag kör klickerträning med godis som belöning så har Let's Bite Chicken Bites funkat bäst. Då klipper jag ner bitarna i lagom storlek till den iller jag jobbar med. Men jag kör enbart med godis om jag absolut måste, positiv energi i form av glatt bus har alltid funkat bäst här hemma. Jag kör även klickerträning utan klicker, vilket kanske låter helt bakofram. Men jag gör klickerljudet med min mun istället då jag kan göra ett bra ljud som funkar på precis samma sätt. Och så slipper jag leta efter klickern varenda gång, för den tappar jag alldeles för lätt bort. 😉

Tweedlee tweedlee Tweedlee dum, I´m as Sweet as Bubble Gum.
Mercy mercy Puddin' pie, I've got Something that Money can't buy..!

Grodan
0

#1 Gör du godiset själv?

#2 Gillar alla illrar sådana?

När jag frågar efter "godis" så menar jag inte i flytande eller kladdig form utan något hårt som man kan gömma osv…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Keen
1

#3 Jag kan inte säga att alla illrar gillar dem såklart, men här diggas Let's Bite på hög nivå. Och de är bra att hålla i då man tränar tricken eftersom man kan klippa dem i den storlek man själv föredrar. 🙂
Att det dessutom är gjort på 100% kycklingkött är toppen.
De finns i många butiker, tex Animal.
http://animail.se/lets-bite-chicken-bites.html

Tweedlee tweedlee Tweedlee dum, I´m as Sweet as Bubble Gum.
Mercy mercy Puddin' pie, I've got Something that Money can't buy..!

JossanH
1

Vi kör nästan alltid med let's bite! Den bästa varianten i hårt format men groddolja och vigaminpasta går nog i första hand om man frågar illrarna ;) Alla mina är galna i let's bite! Vicente är min största gottegris tror jag då han kommer på en hundradels sekund om man slår med nageln i skålen i stål- det är ljudet för kött!

Sajtvärd på Iller.ifokus

sotlynx
0

#3 Nope, köps i djuraffär. Finns till både hund och katt, flera olika märken. Billigare är hundvarianten,  större bitar som är hårdare. Bra tuggmotstånd och bra tandskrubb!  Kostar ca 30kr för 100g. Räcker länge, om man lyckas låsa in påsen på illersäker plats såklart…

Odis
0

Här hemma så har vi lets bite, ankbröst är den stora favoriten här bland alla 3 =)

Zandrama
0

Izzy och Mimer älskar torkade köttgodisar ^^
Jag brukar köra på Planet Pet (typ samma fast annat märke) med Duck strips, kycklingbitar eller chicken twist :)

Majsan är kräsen och vill varken ha kött, äggula eller godis xD Hon håller sig till sitt kära torrfoder, men vetegroddsolja älskar hon :)

//Belinda aka Zandrama

Theres
1

Vetegroddsolja och bandits med russinsmak :-)

golf.ifokus.se

illernettan
0

Let´s Bite i olika smaker, dom går hem vilket som. Torrfoder som inte ges i vanliga fall. Brukar "slänga" ut en näve torrfoder på golvet och sedan får illrarna jobba med nosen lite……

Hillbiörns illrar finns på Facebook.