Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 768 ggr
Nettan
0

Kärlek !!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I lördags kom en liten tös hem till för att hennes husse och matte skulle på semester i några veckor.
Det är en tös som har lite igelkottsform, med andra ord så är hon ganska rund över magen;)

Eftersom hon är livrädd för andra illrar så gick hon naturligtvis inte ihop med mina illrar. Jag fick snabbt städa sovrummet och sedan fick lilla Leiah bo där inne.

Hon är en dam som lite försynt ser till att få mycket kel och gos. Hon är en riktig myskorv. Hon står gärna och puffar på min fot för att jag ska ta upp henne. Då ska hon ligga i min famn med huvudet på min arm. Med den lediga handen ska jag smeka henne sakta. Hon kan ligga där hur länge som helst. Helt plötsligt kan hon fara upp bara för att vända sig åt andra hållet så hon ligger med huvudet på andra armen.

På natten sover hon på mitt bröst upp mot halsen. Hon ligger med nacken under min haka. Då och då hör man henne sucka riktigt tungt av njutning. Hela familjen har blivit totalt kära i henne.

Nu är frågan hur jag ska lyckas kidnappa henne ifrån Trolltott. Det här en nog den ljuvligaste iller jag har träffat. Jag har träffat många illrar, jag älskar mina illrar, men jag har aldrig fallit så här snabbt för någon iller förut. Bara tanken på att hon ska lämna mig får det att dra ihop sig i strupen på mig. Jag älskar henne så otroligt mycket!!

Nettan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ännu en bild på henne.

Marina
0

Nej men jösses vad söt, låter ju helt underbart förstår att du fallit för henne =) usch nu kommer jag aldrig våga passa nåns iller om tillfälle skulle ges, skulle me fästa mig sådär mycket.

Nettan
0

ja särskilt när hon ligger mot min hals..suckar nöjt och vänder huvudet mot min kind och pussar lite, lägger sig sedan med sin lilla nos mot min hals och somnar om. Då ligger jag bara och dumflinar för mig själv. Inatt väckte jag maken för att han skulle titta på hur söt hon är. Det var väl inte så där jätteuppskattat  ;)

[Falo]
0

Jag tror någon får ta med sig kravallpolis då det är dags att hämta hem sin iller!

UlrikaD
0

PRECIS så där var det för mig när jag fick hem Pyret som akut-hemsiller!! Efter att det stod klart att ingen ägare skulle höra av sig så hade det krävts en armé för att slita henne ur armarna på mig. Jag kan inte ens tänka mig hur hemskt det skulle vara att känna så för en iller som inte är ens egen. Och du kommer ju inte att bli mindre kär heller….

bnoffan
0

Men gisses sicken liten sköning du har där hemma! Men som sagt. Jaa, kravallpolis kan nog vara en bra idé! haha

Nettan
0

Idag var första dagen som hon av sig själv skuttade upp på lådan, sedan sprang hon rakt fram till mig för att bli upplyft och pussad på.
Jag är så fast som man någonsin kan bli…*suckar*

skrellet
0

nettan: du får fly landet med den lilla söta korven och gömma dig ;P

Nettan
0

Ahh, smart. Undrar om barnen kommer att sakna mig?

skrellet
0

lurigt det dära! men fyller du skåpen med konserver så klarar dom sig säkert ska du se!