Kläder Och mått
hej
när ni har sytt era iller kläder hur har ni måttat?
och kan kanske någon visa lite saker dom själv gjort?
eller har ni kanske mallar ni vill dela med er av?
har själv fått ide torka nu tyvärr
mvh erika

Det här var en skojig tråd. Hoppas många har egna alster att visa upp. Själv är jag värdelös på sådant. Så mina får inga hemmagjorda kläder. Bara en massa hängmattor, soffor och puffar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#1 jo det skulle vara roligt o folk kunde dela med sig av sina kunskaper och eventuellt mallar. själv försöker jag mig på att göra en t-shirt till Miilo och en ballerina kjol till Thyra så vi får se hur det blir=)

#2: Ohhm, då måste du visa bilder sedan. Lova!
Audiatur et altera pars

#3 ja det lovar jag men jag kan inte lova att det blir fint=) sen håller jag ju även på att sy saker till utställningsburen men det kanske ingen får se fören iller yran, det får vi se om jag kan hålla mig=)

jag måttade stacy från
skallen ner till halsen..
Från axeln till armhålan (främre harmen) sen från
armhålan ner till början på iller bak foten..
sen måtta jag henne runt armen framarmarna
så sticka jag den hära :)
det är vanligt garn det vita och röda sen har vi ju det som är runt halsen och runt midjan vid svansen och runt tassarna lurvit vitt tyg så det ska bli mjukt att röra armarna
kommer inte ihåg motten men men :)

#4: Klart det blir fint :-)
Ja utställningsburarna brukar man villa visa på utställningen. ;-)
#5: Den var jättesöt.
Audiatur et altera pars

ja tyvärr kan jag inte sticka men det är säkert andra som blir glad över ditt tips=) mycket fin tröjja må jag säga

det är ju bara som att måtta om om det blir att man gör en till :)

*putt

putt

#11 åh vad fin den va=) jag har oxå såntdär luddigt tyg men det räcker baar till Thyra för miilo är ju för fet=)

#11 han ser verkligen inte ut att gilla den nej.. "åå mamma jag dööör, ta av den"

Hur gör ni då ni syr luvor?

hur tusan ska jag mäta ut var hålen för benen ska vara?

#15 men du mäter mellan benen på bröstet hut långt det är i mellan sen från axeln till harmhålet. och runt atmarna det är lätt kan jag så klarar du av det

jag ska bara klippa hål i tyget för benen så då behäver jag ju inte mäta längden på benen iaf=)

någon som vet hur man gör för att sy en kjol?

Ta ett tygstycke som är större än vad tröjan är.
Folla nederkanten.
Sy i hopp sy ihopp kortändarna.
Sicksacka övrekanten.
Lägg senda veck runt om hela gämt fördelat eller så kan du göra tynktråd.
Nåla sedan fast kjolen på tröjan o sy med raksöm.
(Alltså när kolen är rynkad eller lagda veck ska måttet vara samma som tröjans mått ner i)
Hoppas du fattar vad jag menar.

#20 ja men tyvärr kan jag inte göra en kjol som är samma storlek som tröjjan för då drunknar Lilla thyra i den då tröjjan har jag gjort efter miilo
Vilka fina tröjor!!
Nanna vägrar ha tröja på har provat flera men hon bara läggersig ner på golvet å vägrar att röra sig ur fläcken!!
Kanske något För mattar å hussar som vill ha lite lugnare pälsmaskar!!

#22 ja här gör miilo samma sak och thyra ska bara av med sakerna=)

putt
#21 gör hennes mindre.. det går ju att sy om den :)

#25 jo jag sitter på många sidor och kollar på kläder till hund så då får man lite idder men idag skulle jag börja med kjolen men har tyvärr vare ute en massa och inte hunnit.
# 26 kan förstå de.. Jag har med funderat på att sy men att sätta kjol på en kille är nog inte uppskattat :) Pluto är söt ändå :)

#27 hehe nej jag tror han blir lite generad då=) ja mina är oxå söta ändå men det är kul att pyssla lite sen kan det vara kul eftersom kläderna jag syr till dom nu går i samma stuk som utställningsburen=)
Men jag hittade en hel låda med en massa tyger så nu blir det mycket kläder och hängmattor.=)
#28 mm det är alltid roligt att göra saker.. jag gjorde en egen säng till Pluto. Den gjordes av en gammal klädkorg av rotting ;D Den myser o pyser han i när han är i sitt nattrum :D så visst kan man göra mycke bara man har fantasi :D

#29 jo precis och jag trodde inte tidigare jag hadde fantasin men bara man sitter och funderar så kommer man på en massa saker, och först kanske dom verkar knepiga men det är baar prova kör man fasst är det bara lösa problemet=) själv ska jag nog snickra en liknande säng som många köper på barnavdelningen på ikea till sina illrar men jag ska gå ut i vårta snickeri och göra en egen så den passar mig och mina illrar i stil och smak.
#30 det är de som är så smart när man gör sakerna själv man får de som man vill ha de. Sen det anndra som är bra är ingen annan har lika dan man är alldeles själv om den :D

#31 ja det är ju de om andra kan ju bara ha liknande=)
#32 de stämmer.. ;D Det är roligt att vara ensam över nått.. :)

#33 jo precis det är ju de=) sen tycker jag att det är onödigt att beställa en massa dyra iller kläder när man kan ha så kul att göra dom själv och att dom blir någerlunda bra=)
#34 håller med dig.. du kan ju så pass duktig så du kan sälja dem sen ;D o då kan du tjäna en lite slant o då känns de ännu roligare ;D

#35 hehe nej att jag ska sitta och fippla med detta helvete och sälja det tror jag inte då ska jag verkligen få in snittsen så att det går snabbt=P
#36 jag tror på dig du kommer nog bli en hejare på att sy kläder ;D

#37 hehe ja det återstår att se=)
#38 var positiv :)

#39 ja det gör jag ju för jag hat ju dig som peppar mig=)
idag har jag inte heller haft tid att sy då jag städat hela dagen sen på kvällen fick vi besök och imorgon blir det en dags utflykt på skotern igen med lite kompisar och korvgrillning=)
#40 det är ju inte meningen att du ska bo framför symaskinen :) men visa upp sen när du har haft tid att sy

#41 ja nu blir det nog mycket att sy då jag inte får göra något inte ens ut och gå för barnmorskan då jag troligtvis har foglossning och väntar på en tid för utvärdering=(
#42 tråkigt att höra. Men då är det bara att sy ;) vissa bara resultatet här. Är nyfiken på hur du löser de med kjolen.

#43 ja då ingen fara=) men jag gär nog en ny tråd och visar den i=)
#44 låter bra de .. då kanske det blir fler som blir sugna på att sy en massa.

#45 jo precis jag sitter precis och klurar på lite ideer=)
#46 de låter bra de ;D annars får jag väll sy en kilt till Pluto :) men tror inte att de skulle uppskattas

#47 varför skulle inte de uppskattas? ja jusst nu sitter jag och funderar på att göra en svart klänning med glitter på till Thyra ska bara kolla vad jag har för material först=) men skisserna man kommer på kan man ju spara=)
#48 nee för Markus kommer säga att de är en kjol o att han sre löjlig ut

Åh snart är Kjolen till Thyra klar och jag håller även på med en klänning=)
Skoj tråd.
Jag har inte sytt något till mina pälsar, någonsin tror jag… men jag har provat någon liten barbiehatt till dem (perfekt storlek för övrigt) och annat. Abbe har en reflexväst som kom med honom…

Ja har ju slutat med kläder nu. Syr enbart Hoodis med hake och scarfs

Ja har ju slutat med kläder nu. Syr enbart Hoodis med hake och scarfs
#53 jag hittade en tråd med några saker du sytt, det var jäkla söta saker

#54 tack, men det lär vara en mycket gammal tråd =P
#55 japp, gammal… satt o sökte på nåt o hittade några klädestrådar