Iller
Har aldrig riktigt fattat lagarna om illrar.. Är de burdjur som behöver rastas lite per dag som chinchillor eller är de som hundar som måste gå fritt i lägenheten jämt? :)
Som små hundar.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Det finns väl en lag om minsta yta på 5 kvm?
Minsta yta är på 5kvm och på den ytan får man hålla 1-5 illrar, för varje Iller utöver det ska man läggs på en kvm. Alltså 6 illrar 6 kvm, 7illrar 7 kvm.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Okej, tack för svaren :)
#3 Har jag fattat fel….jag trodde det var att första illern ska ha fem kvm och sedan ska nästkommande ha en kv osv?
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
#5 du får hålla upp till 5 illrar på 5kvm. Minsta höjd 1 m och kortaste sida minst 1m. Haha, det här kan diskuteras i oändlighet tror jag. Lagar och regler är som gjort för att man ska missuppfatta det ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Illrar är som katter och hundar. Bör/ ska inte spärras in i burar, men behöver begränsningar i prylar av av säkerhetsskäl precis som hundvalpar. Har lätt för att svälja fel saker och välta grejor. Inte så komplicerat egentligen, men mycket att tänka på, precis som om man skulle ha småbarn eller valp hemma!
okej, bra förklarat ^^
#6 Eller hur?🙂 Vilken tur att nya buren blir 15 kvm. Kan ju ha ett jättegäng där ju 😃.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.