Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 538 ggr
gneza
0

Iller sökes!

Jag har länge funderat på och nu bestämt mig för Att skaffa iller. Har redan råttor som hittils är ett av mina absoluta favoritdjur, och jag tycker att illern påminner mycket om råttan.

Då jag trots allt inte har tidigare erfarenhet av just illrar så skulle jag föredra om min "första iller" var lite äldre, 1-3 år gammal, tam s.k "nybörjar iller". Tik eller hane spelar ingen som helst roll för mig.

Mitt enda krav på den iller jag skaffar är att den kommer överens med hundar då jag har en hund. Illern kommer att bo i mitt rum där min hund vistas väldigt mycket, alltså är det väldigt viktigt för mig att de funkar bra ihop.

Har du en iller för omplacering är du jätte välkommen att kontakta mig. För mer information om mig, vad jag har att erbjuda för hem osv, maila!!

JossanH
0

Har du träffat illrar tidigare? Om inte är det ett första steg att hälsa på någon med Iller så man inte får hem något som inte alls är vad man hade tänkt sig. Illrar kan ha hundvana men det är aldrig en garanti att hund och Iller kommer funka ihop och det ska man vara medveten om från början. Iller och råttor är egentligen väldigt olika. Bara det faktum att råttor är illermat ;) det enda som är likt är väl kanske kroppen och storleken men tycker att det skiljer mycket också. Du bör nog också fundera över hur du ska lösa det om du får hem en Iller som inte trivs med att bara få röra sig i ett rum. Hälsa på någon med Iller så kan du ta hem lite illerlukten så vovven också får nosa :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

gneza
0

Du har helt rätt. Min mamma har haft iller, innan jag föddes dock så jag har inte träffat en själv.

Jag bor för tillfället på ett b.hem och därför så kan ev. iller endast gå fritt i mitt rum. Om jag blir kvar här länge så lär jag ordna en stor utegård/hage enbart för illern och kanske komma överens med personal om att illern får röra sig fritt i mitt rum samt köket.

När jag flyttar härifrån kommer min iller att få ha tillgång till i princip hela huset/lägeheten.

Jag ska definitivt hälsa på någon iller och känna efter innan jag beslutar mig för något.

Tack för svaret :)

Grodan
0

Gneza, har du hittat någon päls än?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️