Ceasar behöver nytt hem
Hej!
Ceasar behöver ett nytt hem. Jag har tyvärr fått ändrade arbetsförhållanden och kan inte ha honom kvar.
Jag har haft Ceasar sen han var nio månader och han blir sex år om drygt två månader.
Han tycker om att ut och gå när det inte är för mycket snö. Speciellt till spännande stenmurar och under bilar. Han är inte superbusig direkt men har sina egenheter. Du märker ganska snart om han är understimulerad. Han lägger sig ibland och stirrar ut dig. Är han inte uppe för att göra det så väcker han en fint på natten av underbara påhittigheter. Favoritlekar är kurragömma och katt&råtta lek.
Ceasar har även utvecklat en speciell hörsel för att 1. höra att du gör mackor. 2. Höra när du lämnar mackorna oövervakade för att snabbt som satan hoppa upp i soffan och sno dom. :P
Ceasar är ensam idag. Vi har träffat andra illrar och haft några inneboende också. Det har inte funkat så bra. Han är inte så tuff av sig (översatt väldigt mesig ;) ) och verkar inte heller förstå hur man kommunicerar. Men vi är öppna för att prova. Ceasar är livrädd för hundar (kissade på sig förra gången vi mötte en på promenad- 10ms avstånd) så det kommer inte att funka.
Han har inga sjukdomar. De väldigt få problem han har är att han lyckas rispa sig/klia/vara jävligt klumpig och skada sig i ögat några gånger per år. Han har även svarta prickar på svansen som var typ pormaskar. Har ett finare namn men kommer inte ihåg. Han är vaccinerad sen jag haft honom.
Vi finns i Karlskrona idag men kan ta oss längre om det skulle vara så.
Vill inte ha några pengar för honom.
/Ninni
Hej
Jag är mycket intresserad av att anta Ceasar Jag kommer att skicka ett meddelande med lite information om mig själv!
Hur har det gått? :)
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
hej , är han kvar?
Ha en bra dag och hoppas på ett svar
Hejsan blev intresserad av din iller hör gärna av dig på alexthekiing@hotmail.com så kan jag berätta mer om mig:)
Hur gick det med Ceasar?