Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 1967 ggr
Vattunalle
0

Iller VS Katt

har testat snart en vecka nu och det går bra med en kattunge och en iller MEN jag har redan märkt var jag tror kan vara nackdelar….*hjälp*

jo när katten och illern busar leker så tar katten brottar grepp och hugger/biter om illerns hals och huvud, så gör tydligen katter när dom leker med varandra och samtidigt när dom ska döda möss tex…sen äter katten illerns mat så jag måste bygga in maten (jobbiiigt) illerns batterier tar slut snabbast och då är katten på den för att leka mera vilket den inte orkar,,,*förståligt* och så länge jag är hemma och bevakar funkar det ju men till veckan är semestern slut och jag kommer inte kunna passa dessa krabater 24 timmar om dygnet så jag är mer fundersam om hur jag ska göra om jag ska behålla katten som jag testar med nu eller om den ska få komma till ett katthem i stället…skulle dö om jag kom hem och iller är kvävd eller dödad av katten….

illern bryr sig inte ens om katten mer än om dom ska leka och det klarar den själv om katten sover…illern tar iaf efter bitandet av katten har jag märkt nått som inte är bra,,,, och katten behöver uppmärksamhet i stort sett hela tiden då den är vaken, vilket jag inte jag heller alltid kommer kunna göra..så vad göra???

har om sagt katten på prov bara och en annan tjej vill ha den till sina katter, men nu har man börjat samtidigt fått känslor för kattskrället oxå *s* samtidigt som jag ser till illerns bästa i första hand…

NoraDede
0

hoppas det löser sig för dig grabben*håller tummarna*

Norrskenets
0

Vilket jobbigt beslut=/…hoppas kattungen kan lära sig att busa försiktigare snart..

Faxlin
0

Den enda som kan bestämma detta är du. Självklart kommer det lugna ner sig med kattungen när den blir äldre. Katter är inte lika lekfulla som de är som småttingar allt för länge. Men de blir också starkare. Så en vuxen katt kan tillföra en iller stor skada.
Den enda som ser exakt hur det fungerar är du.

Hoppas detlöser sig för er.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LinLin
0

Jag skulle inte våga blanda katt och iller. Min hane älskar att jaga katter och jag vill gärna ha hans ögon i behåll (med tanke på kattens klor). Men att börja från när de är ungar är nog en helt annan sak..

Vattunalle
0

tog beslutet i dag katten får ett nytt hem och två tjejer med katter sen tidigare så får den busa där =D blir bäst så för alla parter i guess

sarae
0

#5 inget lätt beslut förstår jag, men det är kanske bäst för alla parter. härligt att kissen fått ett bra hem!

Norrskenets
0

Bra att du hittade ett suveränt hem med fler katter också=)