Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 575 ggr
AnnMcGee
0

frågor

Jag undrar vad kastering o sterilisering av illrar brukar kosta? Och så undrar jag även om en kattallergiker nödvändigtvis är allergisk mot illrar?!?! Hemlis

UlrikaD
0

Det är väldigt olika beroende på var i landet du bor. Angående allergin kan jag säga att jag är allergisk mot katter men inte mot iller. Än så länge iallafall.

Faxlin
0

Vad det kostar skiljer sig otroligt mycket på vart i landet och på vilken klinik man kastrerar sin iller på. Sedan skiljer sig priset mellan honor och hanar med.

Man måste inte vara allergisk mot iller för att man är kattallergiker. det bästa sättet att kolla är att göra ett test. jag är kattallergiker men inte illerallergiker.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lolla87
0

min kopis är katt alerkiker och när vi är hos en kopmis som har katt känner hon det med en gång, men med min iller så är det inga problem! Skrattande

sarae
0

kastrering för en hona kan kosta allt mellan 600-1600 kr. En kastrering för hanar kan ligga mellan 450-1100 kr..så det skiljer väldigt mycket.

Jag är hyper allergisk mot katter enligt tester. Har haft iller i snart 5 år men min illerallergi utvecklades först för 2-3 år sedan. Men med medicin och nogran städning funkar det bra. att jag sen är kroniskt täpt inäsan, får hysteriska (/t roliga!) nysanfall, kliande ögon då och då och ibland svårt att andas är för mig en droppe i havet jämfört med hur jag skulle må utan pälsarna. men detta är jag. Vissa för ännu värre resktioner och kan helt enklet inte ha dem kvar