Ang mat
Hej! Vill att alla berättar vilket märke ni ger era små sötnosar!
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Läs under foder och godis så får du flest svar 🙂
Jag ger mina Carnia Lynx
Jag ger mina Meadowland Mix
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Orijen
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag är har ingen iller just nu, men matar gärna med det den är van vid samt erbjuder lite "barf".
Jag har kört med Totally Ferret, Orijen och Carnia Lynx, så det blir nog någon av dem till nästa päls.
Mina får i torrfoderväg FERRETastic som jag blandar med typ Hills, Eukanuba eller Applaws. Men FERRETastic är favoriten, mina som aldrig har gjort skillnad och plockat ut något äter nu upp allt det först. Sen får dom ju barf en gång om dagen.
Jag barfar nästan jämnt men de får torrfoder ibland. Då har jag tidigare haft eukanuba men killarna har blivit lite fula i agen av det så jag har bytt till ferretastic. det går ner, mina grabbar vill ju inte ha torrfoder alls så det är inte nån mat entusiasm precis när det dimer ner. Får de barf däremot då är matlusten på topp:P
Halv-BARF'ar och har Carnia Lynx som grund.
carnia lynx och kött
Halv-BARF'ar 2 av 3 illrar och kör med Carnia Lynx & Meadowland Mix, vilket är deras två favorit-torrfoder.
Tweedlee tweedlee Tweedlee dum, I´m as Sweet as Bubble Gum.
Mercy mercy Puddin' pie, I've got Something that Money can't buy..!

Ger mest kött men har torrfoder som bas och har blandat Carnia lynx och Vitalin. Nu är inte Vitalinet super bra längre så skall försiktigt byta ut det mot Meadowland Mix. Bytet kommer ta tid då en av mina 6 har otroligt känslig mage =(