Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 619 ggr
Inger Davidsen
0

Lite valphjälp tack

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, har ju blivit illermormor, nu är valparna 3 veckor, så nu kommer frågan, vad ska jag börja med för de ska pröva äta själva? Har läst och läst men hittar inget konkret. nån skriver blanda lite leverpastej och välling, ok, leverpastej vet jag vad det är,, men vällingen,, vad för välling, var hittar jag detta… vill fråga massa korkade frågor, men men.. ni som vet, beskriv gärna så detaljerat som möjligt. De har fått små tänder nu så jag förstår ju att mamman är lite öm och trött mellan varven. men tips, råd, osv mottages tacksamt 😍

JossanH
2

Grattis till valparna :) Min första tanke är förstås att man som uppfödare borde ha alla sådana här saker klara för sig innan man får valparna. Jag föder själv inte upp men ge inte illrarna saker som leverpastej som innehåller många saker som är dåligt för illrar. Jag tror att många ofta börjar med blandningar med tex modermjölkersättning och köttfärs. Hoppas det finns uppfödare som kan berätta mer än mig.

Sajtvärd på Iller.ifokus

FerretCrow
0

detta har vi redan gått igenom du och jag på FB. modersmjölkersättning, uppblött BRA torrfoder sedan kan du utöka med köttfärs och mixa ner kyckling file eller ge klippta file bitar.

#1 valparna var ej planerad utan blev en miss med att sätta ihop ny chippad hane med brunstig hona.