Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 393 ggr
Jenzan
0

Toalett

Tänkte kolla vad ni har i "kattlådan" vilket ni tycker är bäst. /jenny

ferretgirl
0

Jag har antingen Pussi kattsand eller Vitakrafts kattsand. Detta för att det tar bort alla lukter också bildar det klumpar som är lätta att ta bort. Har dock provat vid ett fler tal tillfällen, både trä och tidningspellet samt lite grövre kattsan, men detta har inte mina illrar velat gå på. Då sätter dom sig hellre utanför än sätter sina tassar på dessa sorter, när jag har haft dessa sorter, så har dom satt tassarna på toakanten men rumpan var utanför. Dom stenvägrar att gå på det. Så här gäller det sand, och då Pussi eller Vitakraft sanden, inget annat.

Jenzan
0

Ok.. Glad  tack för svar.. nån mer?

Nettan
0

Jag bestället 20 kg:s hinkar ifrån www.husse.se en sådan hink kostar vid beställning av 2 eller fler 169 kr. Då levereras den hem till dörren. Jag slipper bära..*jublar*

Den sanden är väldigt ljus och lätt. Den klumpar sig jättebra tycker jag. Den luktar inget alls.

elle
0

Jag kör med värmepellets (träpellets). Fungerar jättebra, luktar inte och är väldigt lätt att rensa. Jag har använt både sand och papperspellets. Men min uppfattning var att han fick med sig så mycket sand ut på golvet och papperspelletsen var svår att se vad som var rent och inte när man skulle rensa. Fick slänga väldigt mycket som inte var "använt"… Trä tycker jag är bra för där syns det verkligen om bitarna är rena, skiten sticker sig fast mot bitarna och när han har pinkat upplöses de berörda bitarna bara till spån. Har man en spade med hål i är det väldigt lätt att sila rent från orent! :)

Ett tips om man vill gå från ett material till ett annat kan vara att köra 50/50 ett tag ibörjan. 50% gammalt och 50% nytt, för då finns lukt och känslan där och illern kopplar lättare vad han skall göra. Det fungerar kanske inte för alla, men det kan vara värt att testa om man skulle behöva byta.

Jenzan
0

#3 Under vilken kategori? ska in och snoka lite. Det lät ju jätte bekvämt

Jenzan
0

#3 Hittade de den.. 179:- om man köper 2 el fler. Men de va inte dyrt.

emoflickan
0

vi kör med everclear, funkar bra hemma hos oss. pellets funkar inte för då ska dom typ sova i lådan istället.

Theres
0

Husse är den absolut bästa sanden jag provat, och jag har testat en del =)

golf.ifokus.se

Norrskenets
0

#8 va e de för sorts sand?

Theres
0

#9: #3

golf.ifokus.se

Nettan
0

Jag ska ta foto på sanden så får ni se grovleken och färgen.. kommer strax

Nettan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu så.. här ser ni färgen på sanden.

Nettan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här ser ni grovleken på kornen. Jag har lagt en Non stop-godis bredvid. En sådan vet väl alla hur stor den är ;)

Norrskenets
0

Ser grovt ut, eller är det bara inbillning? hehe

Nettan
0

Nej den är ganska grov. Det tycker jag är jättebra. Jag hatar all den där fina sanden som dras ut över hela golvet. Det fastnar inte lika lätt i deras fötter.

Norrskenets
0

Det har du rätt iSkrattande jag får testa den där sanden när det är dags att köpa nytt=)

Jenzan
0

Ska testa med det. Beställa från husses =) tack för tipsen alla..