Iller iFokus

Iller

Etikettkunskaps-trådar
Läst 2017 ggr
skitminken
0

Vifta på svansen?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När illrar viftar på svansen är det för dom är irriterrade, arg eller är det för dom är glada. så som en hund viftar på svansen?

skrellet
0

våra illrar viftar på svansen när dom ligger och busar i sina rör. så jag tror att det är när dom är uppspelta och glada

TottsiGirl
0

Såg Ted vifta på svansen för första gången ida :) då lekte han med fiona i sitt rör så just då lät han i alal fall inte irriterad :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

babsan
0

Bab´s viftade på svansen så fort hon såg chinchillorna så jag tror som #1 ;)

[jenkass]
0

sen vi skaffade tuuva har toxi börjat vifta på svansen mer, förut gjorde hon det då och då när jag låg i sängen och hon ville att jag skulle gå upp, hon la sig i ansiktet på en och börja vifta med svansen haha ;)

MissFerret
0

Oftast är detta ett beteende som man ser hos valpar. De lurpassar på sitt "Offer" och ska snart göra ett utfall för att fånga det. Men detta beteende kan man även se på vissa vuxna illrar också. Beteendet är i tamillerns värld en lek… precis som vi leker kurragömma eller ta fatt. Hade det däremot varit vildillrar (valpar) är denna leken en lärdom om hur de ska smyga sig på en lämplig måltid.

leo-
0

Det roliga med det är att dom tror att dom är osynliga när dom ligger där i röret och smattrar med svansen.

Norrskenets
0

Saga ligger i rörets öppning och viftar på svansen, så busig så hehe

smurfb
0

Våra viftar på svansen när de är skitsura.. eller om man råkar kliva på svansen.. men det är kanske samma sak Räcka ut tungan

sezierra
0

Nova viftar på svansen när vi leker…mn det kanske beror på illern när den vill vifta på svansen :)

Sara
0

Är de sura brukar svanspälsen ställa sig rätt upp oxå.

Sara

skitminken
0

så med andra ord så beror det på situationen iller är i eller?

NoraDede
0

Alla mina tre vifftar extremt på svansen när dom är busiga=)

sezierra
0

När vi är ute och går så brukar nova få jätte buskig svans…det ser ganska komiskt ut men varför gör de så? Är det också något de gör efter humör? Typ reser halvragg?

skrollan
0

tror sånt beror på iller till iller :)

ViktorMarina
0

#13, De gör så för att de är uppspelta och på spänn, det är ju så spännande och roligt att vara ute :D De kan även göra så om de blir rädda eller arga, så det är typ som du säger att de reser lite ragg :)

Sara
0

# 13 Jag har hört att de reser pälsen för att se större och farligare ut.

Sara

ferretgirl
0

Jag har Lina här hemma, hon vifftar ofta på svansen när hon ser vildmix tjejerna. Hon står utanför deras bur(funkar inte samman med mina illrar, så jag får ha dom ute på olika tidpunkter för att alla ska få vara ute, kan nämligen inte stänga av med grind då mixarna kan hoppa över denna trots att den är 110-115 cm hög), och tittar på dom. Kommer då mixarna nära gallret, så börjar hon att viffta på svansen samtidigt som hon gapar med munnen. Jag ser detta som ett tecken på att Lina är irriterad på mixarna, och hade dom kommit ut, så hade jag haft ett slagsmål och det ordentligt vill jag lova. Har testat vid ett flertal tillfällen att föra samman dom, men det har inte gått vägen. Och nu har jag gett upp hoppet om detta, så istället får dom vara ute på olika tidpunkter under dagen så att båda grupperna går ute lika mycket tid på ett ungefär. Mixarna går bara att ha ihop med sin bror Jazz, Nanooq och Kahn. Men dom andra 5 funkar det inte med, men sånt är livet. Och mixarna ska lämnas igen till sin ägare, hur det sedan blir där det vet jag inte. Jag har nu under ca 10-11 månaders tid provat att få dom sålda, men ingen tycks vilja ha dom. Båda är nu kastrerade då dom gick i löp för ca 2-2½ månad sedan, och dom kan inte löpa hur lönge som helst. Och då inte ägarna hörde av sig då dom hade löpt i ca 1½ månads tid, så tog jag det på eget bevåg och kastrerade dom så att inget skulle hända med dom.

smalltowndude
0

Pysen viftar på svansen när han smyger! Det är skitkul att titta på. Och så blir hans svans burrig när han är uppspelt :)

smalltowndude
0

Här är en filmsnutt med en iller som smyger på en lejonunge, och den viftar på svansen, precis som lejonungen :) så jävla gulligt…

http://www.youtube.com/watch?v=K0DCPK5SbwM

…och dom verkar ju ha rätt kul :)

TottsiGirl
0

#19 OJ det var en kaxig iller som vill leka med en lejonunge..inte de minsta rädd! Lejonet borde ju kunna sluka iller i ett naffs förstår inte hur ägaren vågar låta dom leka..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

skrollan
0

Haha :)

NoraDede
0

gud vad han dammar av golvet med svansen hehe

skrollan
0

det är bra ;)

Fluffpuff365
0

#17 Hoppar SÅ högt?!