Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 534 ggr
Hannuis
2013-07-17 12:50
0

Tvättning

Hej! Min lilla Trulsa har blivit knäpp! För det första tvättar hon sig själv väldigt mycket mer än vanligt och för det andra har hon börjat tvätta mig. Börjar med att vi sitter och myser i soffan, hon börjar sen tvätta sig själv hysteriskt. När hon är klar börjar hon slicka mig på armar, ben, händer och allt hon kommer åt. Och sen hoppar hon upp på mitt huvud och börjar tvätta mig i hårbotten, inte slicka utan mer nafsar som att hon kliar mig med tänderna. Tar jag bort henne blir hon tokig och springer det snabbaste hon kan tillbaka till huvudet och fortsätter. Så min fråga är varför hon gör såhär? Tycker hon att jag är skitig eller är det något skumt beteende illrar har som jag missat? :-) Tänkte även fråga vad ni använder när ni tvättar era illrar.

Roze4235
2013-07-17 12:59
0

Oj låter nästan som min gerbil Roze om jag tar ned henne från axeln så springer hon upp igen och vill bli kliad och tvättar sig lite..

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

JossanH
2013-07-17 14:13
0

Jag tycker inte att det låter som ett normalt beteende. Kanske har hon fått en dålig vana som är svår att bryta? Eller kan det ha med skendräntighet att göra? Har hon nyligen blivit kastrerad? Har något ändrats i hennes tillvaro den sista tiden? Jag tvättar inte mina illrar mer än om det skulle vara absolut nödvändigt, vilket inte har behövts de senaste 3 åren.. Tvättar man dom relativt ofta kan dom börja lukta mycket mer.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Fredrik85
2013-07-17 14:20
0

Din iller har enkelt ocd. Nä skämt åsido låter som en lukt som hon inte gillar. Har du bytt tvättmedel eller ätit något som du svettats ut som hon känner av i huden på dig

[beccamackenzie]1
2013-07-17 18:44
0

Kan det inte va så att det kanske är att du är mer svettig nu på sommaren? för min Molly är galen i svett det lilla snusk monstret^^

Så hon ska alltid slicka och tvätta en när man tränat eller varit ute i solen och svettats haha :P

Hannuis
2013-07-17 20:12
1

Har haft henne i lite mer än en månad bara så vet väl inte sådär jätte mycket om henne egentligen men tror inte det har något med dålig vana eller kastrering att göra eftersom de började i helgen.

Bytt schampoo, kan det vara de?

Hon slickar mig direkt efter jag duschat också och förhoppningsvis är jag inte så svettig då :p