Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 178 ggr
AmmiG
1

Veterinärbehandlingar

Har stulit denna tråd från Katter, eftersom den är väldigt intressant.

Häromdagen kunde man läsa om att antalet anmälningar till Veterinära ansvarsnämndenLänken öppnas i nytt fönster hade ökat med ca 80% på fyra år. Ganska alarmerande kan man tycka. Vore intressant att veta vad det beror på, t ex om antalet felbehandlingar har ökat, antalet veterinärer med bristande kompetens har ökat, om djurägare först nu fått upp ögonen för att det finns en sådan ansvarsnämnd, eller något helt annat…

Vad tror ni? Är ni nöjda med era veterinärer och behandlingarna era djur fått?

AmmiG
0

Strömsholms Djursjukhus.

Jag har tyvärr bara haft akuta kontakter med dom. Har sluppit köer. Många rådgivnings samtal och…

Ringde dom ca 21.oo när en illerhona jag haft, inte kommit igång med födseln, trots att hon haft krystvärkar. Dom stod med en stor op och bad mig kontakta Ulltuna. Där tyckte dom att jag kunde vänta till mottagningen öppnade, eftersom honan var lugn. När Strömsholm fick höra det, sa dom åt mig att komma omgående och förvarnade om att jag kunde få vänta pga. den pågående Op:en. Kom dit vid 23 tiden, dom plockade loss en vet. från Op på 30 min. Vid 01.oo ca åkte vi hem igen. Honan överlevde med ett nödrop, men valparna dog av likförgiftning.

Faxlin
0

Jag tror att ökningen är positiv, då det innebär att folk har börjat lära sig att det går att anmäla. Tror inte den kunskapen funnits förrut utan man har åkt hem och varit missnöjd och kanske till och med förlorat sitt djur på grund av fel behandling.

Jag förlorade min schäfer Tanja på grund av att hon blev felbehandlad av veterinär. Den felbehandlingen kostade mig 10.000:-
Som jag självklart vägrade betala. Men i alla fall.
Usch, det är hemskt när det blir fel. Men samtidigt blir det fel så man mister sitt djur kan sorgen vara så tung att man inte orkar anmäla.
Svårt det där. Jag har själv många tråkiga erfarenheter av veterinärer, fler dåliga än bra faktiskt..

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Jo, insikten att det går att anmäla, har säkert ökat hos djurägarna. En possetiv trend tycker jag. Kommer tillbaka hit med en mindre trevlig historia, som en av mina valpköpare råkade ut för, när jag kollat vilken veterinär det gällde.