Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 496 ggr
Julie
0

Sandlådenivå?

Jag skrev i ett community att det skulle vara Illerträff i Uppsala imorgon, många är ju intresserade av iller och jag skulle bara upplysa folk om träffen, inget annat.

Men tyvärr så finns det ju så otroligt omogna människor så två personer sätter igång att diskutera hur man kan äta iller.

Exempel:

"åh mums. jag satte precis en iller i marinaden. den sover i påsen, sen ska den vila på grillen"

"körde du färdig marinad på påse eller fixade du själv? just iller får så otroligt fin smak när man kör med färsk vitlök, så jag brukar göra min egen marinad"

"jag brukar ha på lite sån där heinz hickory smoke som gör att det smakar lite rökigt. en gång testade jag att göra typ som friterade kycklingvingar fast på iller. men då blev köttet lite segt. :/"

Är inte det där sandlådenivå, så säg?

Sara
0

Tråkigt att folk måste driva med allt!

Sara

Julie
0

Ja, det tycker jag också.

Julie
0

"jag såg att de hade färdiga illerspett på ica maxi i sickla häromdagen"

"oj, jag frågade efter illerspett när jag va på willys i tumba. men dom va slut.
Så jag fick åka till alby, där finns det alltid gott om iller."

De här personerna är 22 och 26 år. Löjligt.

skrellet
0

ofta går det att anmäla sånna påhopp till admins

Sara
0

Ja gör det!!!!

Sara

Julie
0

#4 Jag kan ju alltid försöka.. Men grejen är att båda två är sponsorer, så det vettefan om de kommer lyssna på..

Stinko
0

#6: bara för att dem är det betyder det ju inte att de får bete sig hursom helst heller.. :/

Julie
0

#7 Nej, det tycker verkligen inte jag heller. Jag ska skriva ett och annat till dem nu ;)

Norrskenets
0

Verkligen omoget av dom!Skrikandes

Julie
0

Så nu har jag skickat ett mail :)

Men snälla, det här communityt har ju sagt vart de står till mig nu iaf!

Ja, visst får vi illerägare ofta höra ett och annat om våra älskade liv. Man ska ju egentligen inte ta åt sig (men det är svårt)!

Helt plötsligt när de här två människorna diskuterar kommer det en tredje person in i bilden och säger "Hur j-v-a kul är det att bo i Karlstad då?" Och jag ifrågasätter ju självklart vad det har med saken att göra?

Då skrev hon att det sa ju en hel del om mig som person och jag bad henne berätta hur jag var som person. "Ful" svarar hon bara då.

Ärligt, medelåldern är 25 där inne just nu, men det märks inte..

Nettan
0

Jag är en av dem som absolut inte bryr mig om sådant där fjant.

Jag hörde min make hota Turbo att bli en kebab för en vecka sedan. Har ni verkligen inte hotat att göra en snygg toffla av era illrar när de skitit på golvet för 114:e gången?

Handen på hjärtat.. vi skojar ju själva om så mycket. Varför är det så mycket värre när icke-illerägare gör det?
Det där är ju ett sådant typiskt skämt att det inte finns något allvar alls bakom. Jag skulle inte ens orka bry mig.

Sara
0

Jag kan kalla mina vänner idioter oxå, men ta mig tusan om nån annan skulle göra det. Flört

Sara

Zaria81
0

Var ute för 10 minuter sedan och väntade på att Aztech skulle hämta Malte och Greta, Mimmi fick gå lös en stund,då kommer ett fjortisgäng och börjar ställa sig och glo "öööh kolla råttan" "öööh fan vad full råtta" Otroligt moget *not*

Julie
0

#11 Självklart kan mina illrar få bli mössor och vantar till vinter vissa gånger, men jag tyckte det var respektlöst av de där två personerna att göra narr av mig genom att de skulle "äta iller" istället.

Självklart ligger det inget allvar bakom det, men det är otroligt löjligt att göra narr av mig och mina husdjur.

SKulle jag skriva att det var hund eller kattträff, så skulle ju ingen skriva att den ville äta friterade hund/kattlår.
Jag förstår inte skillnaden..

Alwyn
0

Jag har åxå fått höra sånt en gång när jag va ute å gick m Tomte. Känns trist när det händer, men det e ju endå rett ovanligt som tur är.

NoraDede
0

#11 ja jag vet inte hur många gånger jag har sagt att det ska bli tofflor eller en skurmopp men det säger man ju bara fär stunden när man blir arg=)

skrollan
0

ja, vi alla tycker ju olika =)

Julie
0

#17 Och tur är väl det :)

skrollan
0

precis ;)

VeronicaKahlbäck
0

Ne fy f*n va vidrigt.
Jag tar väldigt illa upp om nån skriver något liknade om något djur.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

LinLin
0

Jag tycker det är rätt lågt med såna kommentarer.. men ärligt talat säger det mer om dem än om mina illrar så inte sjutton bryr jag mig!

"Det är bättre att tiga och verka dum än öppna munnen och undanröja alla tvivel".

Skrattande

Hallberg
0

#13 Haha Zara, jag hoppas du smällde till fjortisarna riktigt hårt :D ingen säger så till lilla mimmi. :) Ha det bra.