Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 588 ggr
AnnaJosefine
0

Beteendeförändring

Hallå allihopa! Jag skaffade nyligen en ny soffgrupp vilket har förändrat lägenheten drastiskt, vardagsrummet har varit nästintill tomt tidigare. I samband med detta har Ossian börjat bete sig som en, ursäkta franskan, skitstövel! Plötsliga utbrott mot både mig och Caspian. Tåler inte att bli tillsagd. Blir inte så glad när de välter kuddarna i soffan så jag brukar säga till dem på samma manér som jag alltid brukat, ett "A-A-A"/"neeej"/"fy"/"tssch" som de normalt lyssnar jättebra på. Lyssnar de inte tar jag helt enkelt ner dem på golvet och ignorerar dem. Tar jag i Ossian när han inte lyssnar så hugger han eller så attackerar han när jag satt ner honom och ger sig inte. Jag har fått ta en filt och lyfta honom i för att få honom att sluta, annars ger han sig inte! Att hålla på så här känns helt fel och meningslöst! Han verkar helt frisk i övrigt och jag har kollat analkörtlarna då han fått tömma dem en gång tidigare för ca 9 månader sedan. Å andra sidan är det ca 18 månader sedan har fick sitt suprelorinchip men han varken luktar eller visar andra brunstbeteenden. Senast han fick sådana utbrott var när han började bli könsmogen. Är det miljöförändringen som stressar honom och jag helt enkelt får rida ut den vågen? Eller kan jag på annat sätt kontrollera chipet om det är det som orsakar beteendet? Jag vill bara ha tillbaka min busiga myspropp!

Sarah
0

låter som att det är en brunst på väg… :)

JossanH
0

Jag tror också på hormoner som spökar. Snart kommer lukten med ska du se ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

AnnaJosefine
0

#1 & #2 Great! Jag har ett litet testosteronmonster att vänta då ;) Avvaktar några dagar till. Kommer lukten sätter vi nytt chip :)