En fråga..
Som vanligt ;)
Jag vet ju inte hur långt bak ni uppfödare har på era illrar.. Men jag såg en annons för ngn dag sedan på illervalpar som fanns i Eslöv och i den annonsen stod det att han sålde dem vacc + stamtavla i fyra led.. Vilket jag själv tycker låter väldigt lite.. Om jag fattade annonsen rätt då :P Är det lite som jag tror? Bra att han säljer dem vaccinerade iaf =) Jag tänkte på att han kanske menade härstamningsbevis och inte stamtavla, då det inte är samma sak, inte riktigt samma ska iaf :P Kan det bara så? Mest nyfiken då =) Har ingen aning om han är seriös eller inte.. Men jag undrar mest, eftersom att jag inte riktigt vet om sånt.. Och då är det ju alltid bra att fråga ;)

Man får inte stirra sig blind på att det står så tjusigt som "Stamtavla" i annonsen. Nu säger jag inte att du gör det. Men som tips till andra.
Det kan betyda att han har cancer i alla led men att det finns stamtavla ändå på det hela. Jag har stamtavla på Ior, visst..den säger inte så mycket mer än vem hans mamma är och vem hans pappa är. Men ändock en stamtavla.
Men måste nog vara ganska kritisk och kontrollera exakt VAD är det som finns i de fyra leden bakåt. Syskon, syskonbarn mm.
#1 Har ju redan tingat en valp från Lee =) Men jag tänkte mer bara på om 4 led är långt bak, då jag själv inte tyckte det lät så där överdrivet långt bak.. Man kan ju aldrig veta förrän man kollat på stamtavlan hur seriös han är i sin avel..

Hur många led bakåt har din blivande valp? Är det olika på mammans och pappans sida? Jag har ju också i stort sett bara omplaceringar så det vore kul att veta.
#3 Bra fråga, om du menar mig :P För att jag har aldrig tänkt på att fråga! Måste nog göra det! Båda har iaf stamtavla, så långt vet jag :D
Förresten, för övrigt så vet inte jag hur många led bakåt som är vanligt att ha i stamtavlan hos iller.. Det var anledningen till att jag frågade =) Annars hade jag aldrig ställt den över huvud taget :P

#4 Ja, det var dig jag frågade. Glömde visst skriva det, oops.
#5 Ok =) Fast jag fattade ju det ändå :P Skrev så ut ifall att du inte ksulle mena mig ;) Misstänkte dock att du riktade frågan till mig ;)
kolla in denna ;)
http://trickytrixie.tripod.com/entirepedigree.htm
denna är mer specifierad, men samma som ovan. står ägare o var de är köpta, födelsedatum på vissa…
http://trickytrixie.tripod.com/lineage.htm
Fyra led är nog över medel tyvärr :(

#6 Vad fick du reda på angående stamtavlan?
#8 Har inte hnnit fråga än =/ Har haft fullt upp i 3 dagar med min instruktörsutbildning, så jag ahr varit jättetrött.. Men ska fårga sen, så kan jag ju berätta då =) Eller om du är extremt nyfiken kan du ju fråga Lee själv :P Har nämligen inte fått svar på mitt senaste mail, så jag antar att hon inte kollat den på ngn dag. Hon kanske inteh ar tid, då valpisarna är rätt gamla nu =)

Nepp, jag kan vänta tills du får svar. Jag var bara nyfiken av mig.
#10 Haha, ok, jag med :P Fast jag har nog aldrig träffat ngn som min pojkvän :P Han är extremt nyfiken!