Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 1158 ggr
JossanH
0

Märkning av valpar

Jag vet att uppfödare i alla tider märkt sina valpar med nagellack för att se skillnad på dem. Jag undrar om det är så nyttigt? Gravida kvinnor ska tex inte måla naglarna pga lösningsmedlet som finns i nagellack, är det då riskfritt att måla det på små illervalpar? Finns det ens något annat alternativ om man vill märka valparna? Hur tänker ni??

Sajtvärd på Iller.ifokus

illernettan
0

#0 Jag har aldrig märkt mina valpar på något sätt. Jag har ändå lyckats se skillnad på dom. För mig känns det inte så bra att göra det. Oftast finns det något som skiljer dom åt. Förmodligen kommer jag att få äta upp den kommentaren…….ifall det är albinos i kullen iår :-))

Blev ju lite problem förra året vid vet.besiktningen då Pazzulo och Zazzulo var enormt lika. Men det löste sig. Rätt iller hamnade hos rätt ägare…..

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Blueshift
0

Ett år hade jag valpar där flera var otroligt svåra att skilja åt. Jag gjorde så att jag klippte en liten fläck i pälsen på olika ställen på kroppen. T ex vänster lår, höger lår osv. Fungerade jättebra, inget krångel med färg, ramlar inte bort men växer ju till slut ut. Valpköparna tyckte det var jättecharmigt med deras små identifikationsfläckar ;).

Susan
1

Jag märker inte heller mina valpar, fast ibland kan det vara lite svårt att hålla  isär dom. Skulle jag behöva märka dom så skulle jag göra som #2 klippa lite i pälsen istället för att använda t ex nagellack. Det känns inte så bra för honan som tvättar sina valpar och kan få i sig färgen.

Grodan
0

Så gör jag på mus- och råttungar. Klipper päls.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️