Blogg
En blogg om barn, tankar, träning, hälsa, mat, diet, kosttillskott, djur, mediala, smink, skönhet, artiklar och mycket mer…
Just nu om lagen mot levande föda för reptiler.
http://domina.blogg.se/2013/june/levande-rattor-som-foda-for-orm-2.html
Djur jag haft…..
Men jag ställer mig lite undrande till varför du länkar till din blogg, vars första inlägg, helt tydligt är riktat till människor på iFokus, på ett väldigt otrevligt vis. Vad vill du uppnå med det? Skapa konflikter? Tänk på att man ska bemöta andra på det sättet man själv vill bli bemött. Uppmanar du folk att läsa det du skriver när det är så otrevligt skrivet får man räkna med att responsen inte kommer bli vidare bra.. För att klargöra en sak så får man inte utfodra med djur så att det finns risk för att djuret plågas eller lider vid själva dödandet. Detta är något man inte kan säkerställa när man låter ett djur själv döda sitt byte, men själv kan man avliva ett djur på ett snabbt och effektivt sätt. Oavsett vilket så är vår skyldighet, när vi håller djur i fångenskap, att inga djur ska lida eller plågas. Och råttor är inga rovdjur ;) du ser inte på ett djur om det är ett rovdjur om det vid enstaka tillfällen äter på sin egen avkomma eller liknande, du ser det till vad dess huvudsakliga föda är, vad kroppen är skapt för att äta. Ger jag en katt sallad så blir den inte automatiskt en gnagare utan är fortfarande ett rovdjur precis som en råtta är en gnagare oavsett vad den får att äta. Nu är ju detta ett illerforum och råttdiskussioner kanske bättre hör hemma på råttforum.
Sajtvärd på Iller.ifokus
men det är inte här det är på bloggen :) o inget forum o va mer för o få fram information om saken. Sen ber eller tvingar jag INGEN läsa min blogg dom som inte gillar mig eller va jag skriver ska inte ens tänka på gå in o läsa. Alla tänker vi olika o har olika åsikter så kommer det alltid o va:)
Tycker också att det känns konstigt att du länkar det inlägget hit?
Hade det varit ett inlägg om illrar hade det väl känts mer passande kanske.. 🙂
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
Jag vet att det inte är på iFokus då jag vet hur ifokussajterna ser ut. Jag vet att detta ligger på din blogg. Genom att länka bloggen hit uppmanar du iFokus medlemmar att besöka din blogg och läsa dina otrevliga kommentarer om medlemmar på iFokus. Det du skriver på bloggen ligger uppe för allmänheten att läsa och vem som helst har rätt till det oavsett vad personen som läser tycker om dig. Genom att posta bloggen här uppmanar du alla som läser detta inlägg att även läsa din blogg. Inga restriktioner har nämnts vid länken och alla har rätt att läsa den oavsett. Det du gör då är att provocera och skapa konflikter. Och som jag nämnt tidigare så stämmer inte heller texten överens med verkligheten alla gånger vilket kan leda till ännu mer konflikter och felbehandlande av djur från de som läser din blogg.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Känns även som att det kan vara på sin plats att nämna att man inte får hålla vilda djur i fångenskap mer än 24 timmar och där efter krävs tillstånd. Är djuret skadat ska det uppsöka en veterinär och sedan släppas ut eller viltrehabiliteras.
Sajtvärd på Iller.ifokus